X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Na Przystanku najważniejszy jest artysta

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2011 15:05
Po wizycie z kamerą na amerykańskim Woodstock w 1994 roku postanowiłem zorganizować w kraju festiwal bez zadym i agresji – wspomina początki Przystanku Woodstock Jurek Owsiak.
Audio
  • Jurek Owsiak i Jan Skaradziński o historii Przystanku Woodstock - całość rozmowy

Już 9 stycznia 19. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a latem czeka nas kolejna, 17. już edycja festiwalu Przystanek Woodstock. W 2010 roku do księgarń trafiła książka autorstwa Jurka Owsiaka i dziennikarza Jana Skaradzińskiego poświęcona historii tego jednego z największych na świecie muzycznych festiwali, zatytułowana – a jakże – „Przystanek Woodstock”. Autorzy byli gośćmi „Na 4 ręce” na antenie Czwórki.

Dziejom imprezy poświęcony jest pierwszy rozdział książki. Jurek Owsiak wspomina, że na pomysł zorganizowania festiwalu wpadł po wizycie z ekipą TVP w Stanach Zjednoczonych na festiwalu „Woodstock 25 lat później”. – Ja wyrosłem na Woodstocku, dla mnie to była legenda. Sprzedałem samochód, wziąłem ekipę, namówiłem TVP, żeby zamówiła u mnie reportaż. Filmowaliśmy tło imprezy. Zobaczyliśmy kawałek sytej, beztroskiej Ameryki. Zobaczyliśmy też, jak funkcjonuje wielki koncert. W pierwszej chwili pomyślałem, że nigdy nie widziałem tylu plastikowych kibli – wspomina Jurek Owsiak.

Jak wspomina szef WOŚP, po wizycie na amerykańskim „Woodstocku ćwierć wieku później” postanowił zorganizować w Polsce podobny koncert, „bez zadymy, bez agresywności” wyznaczających klimat na festiwalach rockowych nad Wisłą. – Rok później zaprosiliśmy ludzi na Przystanek Woodstock w Czymanowie nad Jeziorem Żarnowieckim – wspomina szef WOŚP.

Z roku na rok festiwal się rozrastał, przybywało publiczności, zmieniały się lokalizacje. Ewoluował też repertuar. – Jurek się zmienił, jeśli chodzi o jego typy muzyczne. Na początku odpowiadały mu, i słuchaczom też, choć mniej, proste, radosne, ludyczne rytmy: Skankan, Gang Olsena. Później stał się bardzo wszechstronny i dziś penetruje przeróżne kierunki. Nawet heavy-metal, którego, jak twierdził, nie lubi – mówi Jan Skaradziński.

Na ostatnich Przystankach można już było usłyszeć wszystko: od reggae, ska i punka przez metal i folk po jazz i muzykę elektroniczną. – Kiedy układamy repertuar, kierujemy się intuicją – wyznaje Jurek Owsiak.

– Bałem się muzyki jazzowej – przyznaje pomysłodawca imprezy. Dwa lata temu jazz po raz pierwszy pojawił się na Przystanku za sprawą m. in. Leszka Możdżera. Jurek Owsiak wspomina, że – o ile sam bardzo lubi jazz – obawiał się, czy taka subtelna muzyka spodoba się kilkusettysięcznej publiczności nastawionej na odbiór wielkiego rockowego show. – Chcemy, żeby publiczność była zadowolona, oszołomiona. I nagle w tym wszystkim muzyka jazzowa, która się zamyka często w małej enklawie. To powoduje, że mam trochę pietra – przyznaje gość Czwórki.

Kolejne edycje Przystanku Woodstock odbywają się pod hasłem „Stop narkotykom. Stop przemocy”. O ile na pierwszym Przystanku Woodstock nie brakowało incydentów, o tyle kolejne edycje przyniosły zdecydowaną poprawę. – Dziś nie ma z tym problemu – przekonuje Jurek Owsiak. – Przyzwyczailiśmy też fanów do poszanowania tych zasad. Artysta jest u nas najważniejszy. „Jeżeli ci się nie podoba, idź na bok, baw się w innym klimacie, jest jeszcze mała scena. Nie pokazuj artyście, że go nie szanujesz” – podkreśla gość „Na 4 ręce”.

Więcej w rozmowie z Jurkiem Owsiakiem i Janem Skaradzińskim. Dźwięk/film znajdziesz w ramce po prawej stronie.

ŁSz

Czytaj także

Maken poleca: Najlepsze reggae'owe płyty roku

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2010 14:02
Doskonałe dźwięki z gatunku reggae, roots, dub i ska płynęły do nas z Jamajki, USA, Francji i z rodzimego podwórka. Oto pierwsza część zestawienia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Samba i dancehall - bez względu na wiek!

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2010 17:47
Energetyczne tańce jak brazylijska samba czy jamajski dancehall może tańczyć każdy - przekonują goście Czwórki. Naucz się dancehallowych kroków. Zobacz film!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Conrado Moreno dyryguje Wielką Orkiestrą w Madrycie

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2011 14:05
Znany konferansjer, "Najbardziej Polski Hiszpan", poprowadzi organizowany w Madrycie po raz pierwszy 19. Finał WOŚP. W Czwórce zdradzał m. in., dlaczego to Polacy wymyślili Orkiestrę.
rozwiń zwiń