X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Współtwórca "The Wall" zdradza kulisy niesamowitego projektu

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2011 12:42
Dziś drugi koncert Rogera Watersa w Łodzi, prezentujący jego wielki multimedialny spektakl "The Wall". Wieloletni współpracownik Watersa, Gerald Scarfe, opowiedział Piotrowi Kaczkowskiemu o "czasach z chłopcami z Pink Floyd".
Audio

Poniżej prezentujemy początek rozmowy Piotra Kaczkowskiego z artystą. Aby odsłuchać całość rozmowy, w której artysta zdradza szczegóły pracy nad "The Wall" i nowości w wersji spektaklu z 2011 roku, wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku znajdującą się po prawej stronie w ramce "Posłuchaj".

Byłeś sympatykiem zespołu, gdy Waters i Nick Mason zaprosili cię w 1973 roku na londyński koncert?

Nie. Wielbicielem nie byłem. Wiedziałem oczywiście, co tworzą. Ale nie znałem ich twórczości głębiej. Nick Mason i Roger Waters zaprosili mnie do współpracy, bo obejrzeli dokumentalny film dla BBC, jaki zrobiłem w Los Angeles i powiedzieli podobno "trzeba skaptować tego świra". Ale sporo czasu upłynęło, zanim zacząłem dla nich pracować, bo po pierwsze nie potrafiłem zrozumieć, czego ode mnie oczekują, a gdy już zrozumiałem, nie byłem pewien, czy będę chciał się tym zająć. Tak więc nie byłem fanem Pink Floyd, ale nie byłem też ich przeciwnikiem. Któregoś dnia Roger Waters zabrał mnie na koncert Floydów do Finsbury Park i ten wieczór diametralnie zmienił moje podejście. Byłem zauroczony jego teatralnym charakterem, efektami świetlnymi i samolotem przelatującym przez scene. Jestem wizualistą. Mniej interesuje mnie warstwa muzyczna i teksty. Natomiast w wizualizacjach znalazłem miejsce dla siebie. Tak się to zaczęło. Zaczęli przychodzić do mnie, przedstawiać swoje pomysły. Zaproponowali, żebym zilustrował dla nich utwór "Welcome to the Machine". Myślę, że chcieli, żebym rysował dla nich to, czym przez lata zajmowałem się, tworzeniem karykatur politycznych. Od 45 lat robię takie rysunki do niedzielnego wydania „Timesa”. Roger, który żyje polityką, chciał prawdopodobnie, żebym takie rysunki dla nich przygotował. Jak mówiłem, nie do końca to rozumiałem. Wydawało mi się, że z powodu teatralności ich spektakli będzie bardziej im zależeć na pracach odrealnionych. A więc przygotowywałem jakąś animację i przywoziłem do sali, w której danego dnia występowali. Wyświetlaliśmy ją w jakimś utworze. To nie były animacje przygotowane do konkretnego utworu, ale one wplatały się i pasowały, szczęśliwym trafem. Potem, gdy pracowaliśmy już nad ilustracjami do "The Wall", moje animacje musiały być ściślejsze, bardziej dobrane. Musiały dokładniej pracować do fragmentów muzycznych. Więc jak mówiłem, nie byłem wielbicielem zespołu, ale stałem się nim, gdy poznałem ich twórczość.


Zobacz więcej na temat: BBC Łódź Pink Floyd
Czytaj także

Roger Waters – The Wall - Live w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2010 09:00
Roger Waters z okazji 30. rocznicy wydania albumu Pink Floyd "The Wall", rusza na trasę koncertową. W ramach rzeczonej trasy dwa koncerty odbędą się również w Polsce.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pink Floyd The Wall. Album-Spektakl-Film

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2011 14:58
Niniejsza książka jest opisem pełnej twórczego niepokoju współpracy autora z zespołem Pink Floyd i Rogerem Watersem.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Ściana" na żywo w Łodzi

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2011 07:00
Słynny muzyczno-wizualny spektakl Pink Floyd "The Wall" ma już ponad 30 lat. Dziś i jutro wykona go na żywo jego główny autor, Roger Waters, basista, wokalista i współzałożyciel "Floydów".
rozwiń zwiń