X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

40 lat Timbalanda

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2011 14:42
10 marca przypada jubileusz producenta, kompozytora i rapera, który odmienił oblicze muzyki pop.

Gdyby wymazać z ostatnich 15 lat historii muzyki rozrywkowej artystów, którym Timbaland kreował brzmienie, to w świetle reflektorów zostaliby chyba tylko biali chłopcy z gitarami. Lista muzyków wyprodukowanych przez Timbalanda musi zrobić wrażenie, nawet na laiku. Do tej grupy zaliczają się bowiem m.in. wokalistki r’n’b Aaliyah, Nelly Furtado, Missy Elliott, eklektyczna artystka M.I.A., ikona komercyjnego popu Justin Timberlake, raperzy Snoop Dogg, NAS i Jay-Z, w końcu artyści z kategorii indie/alternative pop-rock: Bjork, The Fray, Chris Cornell (choć w wyraźnie popowym garniturze) czy Ashlee Simpson. Z usług Timbalanda skorzystała też w pewnym momencie, zdesperowana, by utrzymać swoją rynkową pozycję, piosenkarka Madonna.

Gdy słyszysz produkcję Timbalanda, nie ma szans pomylenia jej z jakąkolwiek inną: pocięty bit, dziwne podziały rytmiczne, ciężki, gruby bas, warstwy syntetyzatorów, orientalne elementy perkusyjne i coś niepokojącego w tle oraz – w przeciwieństwie do większości producentów hip-hopowych – niewiele sampli. Bardzo nieliczny jest krąg producentów rapowych w równie udany sposób łączących świat komercyjnych popowych przebojów i innowacje muzyczne. Timbaland nie tylko wypracował unikalny styl produkcji, ale stworzył właściwie linię fabryczną, z której zsuwały się kolejne hity. Zgromadził wokół siebie także wielu utalentowanych młodych producentów i kompozytorów rozwijających jego styl.

Jedna z pierwszych Timbalanda produkcji, album wokalistki Aaliyah "One In a Million" z 1996 roku zmienił oblicze muzyki r’n’b, a co za tym idzie – muzyki pop. "Timba" popchnął również do przodu ewolucję muzyki hip-hopowej –spowodował przejście od twardych, minimalistycznych ulicznych bitów w stronę bardziej eksperymentalnego, rozbudowanego brzmienia. Kolejne jego produkcje z przełomu dekad i wieków, takie jak "Get Ur Freak On" Missy Elliott były jeszcze większym futurystycznym szokiem. Bity Timbalanda chętnie wykorzystywano też w muzyce tanecznej. Choćby na brytyjskiej scenie UK Garage. Timbaland miał talent do kreowania hitów – to on z drugoligowej wokalistki, jaką była Nelly Furtado, uczynił w 2006 roku czołówkę mainstreamowego popu.  

(kow)

Czytaj także

Chris Cornell - "Scream"

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2009 10:38
Wiadomo, że chodziło o kasę. Niestety, po "Scream" bilans zysków i strat nie równoważy się. Cornell i Mosley zainkasowali spore sumy, ale stracili coś cenniejszego - szacunek, jakim byli darzeni.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Uliczny przekaz Grandmaster Flasha

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2011 12:00
Legendarny hip-hopowy didżej, współautor legendarnego utworu "The Message", wystąpił w piątek 11 marca klubie Butik. Przypominamy klasyka pierwszych lat hip-hopu.
rozwiń zwiń