Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Anna Wiśniewska 04.03.2016

Google podpowiada, jak wykorzystywać umiejętności internetowe do rozwoju biznesu

Firmy wiedzą, że umiejętności cyfrowe są im potrzebne do rozwoju biznesu. Rzadko jednak podejmują jakieś działania w tym kierunku.
Posłuchaj
  • O Katalogu Kompetencji Cyfrowych mówiła w Polskim Radiu 24: Marta Jóźwiak z Google Polska (Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Centrum Cyfrowe i Google przygotowały Katalog Kompetencji Cyfrowej, który ma pomóc firmom określić ich indywidualne potrzeby w zakresie e-umiejętności.

Mogą się one przydać w zasadzie każdej firmie, podkreśla Marta Jóźwiak z Google Polska.

- Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu każda firma obecnie może pewien zakres kompetencji, umiejętności cyfrowych wykorzystać do rozwoju swojej działalności - mówi gość Polskiego Radia 24. – Katalog zbudowany jest w ten sposób, że określa podstawowe obszary działalności firmy, takie jak sprzedaż, produkt, rynek i konkurencja, klienci. W każdym z tych obszarów przez pryzmat korzyści – a dla przedsiębiorców najważniejsze są trzy korzyści: oszczędność czasu, pieniędzy oraz wypracowanie dodatkowego zysku – Centrum Cyfrowe starało się wyliczyć takie umiejętności cyfrowe, które pomogą w rozwoju biznesu, tak żeby przedsiębiorca mógł dobrać jemu przydatne i jemu potrzebne kompetencje cyfrowe i w tym obszarze się szkolić – dodaje.

Internetowe szkolenia i kursy 

Na platformie e-learningowej internetowerewolucje.pl przedsiębiorcy mogą znaleźć odpowiednie dla nich szkolenia i kursy.

- To jest kurs online, który składa się z wielu bloków tematycznych. Tam jest ok. 23 tematów, 89 materiałów wideo, w których eksperci wyjaśniają krok po kroku, szkolą z tychże umiejętności cyfrowych. Można dobrać bloki tematyczne do swoich potrzeb, czyli nie trzeba szkolić się ze wszystkiego - mówi Marta Jóźwiak. – Platforma jest dostępna dla wszystkich, za darmo. Szczególnie przydatna może być przedsiębiorcom, przede wszystkim małym i średnim, ale również osobom indywidualnym. Zachęcamy również do korzystania z niej studentów, którzy chcieliby podnieść swoje kompetencje, czy przygotować się na rynek pracy – dodaje.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy na stronie zarejestrowało się ponad 40 000 użytkowników, a z kursu online skorzystało 9000 osób.

Karolina Mózgowiec, awi