Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 04.03.2017

Jak promować polskie maratony zagranicą?

Wielu Polaków chętnie wyjeżdża na dłuższe biegi za granicę. Polskie zawody nie są już tak popularne wśród obcokrajowców. Co wpływa na taki stan rzeczy i jak można go zmienić?

UltraTrailAustralia 1200.JPG
Jakub na Antypodach. Jak się biega po Australii?

3,5 tys. - tylu zagranicznych biegaczy wzięło udział w ciągu dwóch ostatnich lat w polskich maratonach. Dla porównania – w samym Maratonie Warszawskim 2016 startowało ponad 6,5 tys. biegaczy. - Najbardziej upodobali sobie Polskę Anglicy, Francuzi i Włosi - opowiadał Marcin Dulnik, autor badań, i tłumaczył, z czego wynikać może tak niewielka frekwencja obcokrajowców. - Polskie maratony nie są popularne za granicą, bo nie są promowane. Rodzimym organizatorom brakuje narzędzi i pomysłów, choć nasze imprezy sportowe są na bardzo wysokim poziomie - tłumaczył ekspert.

Dlaczego sam Dulnik nie startuje już w polskich maratonach i co pociąga go w imprezach biegowych w Barcelonie? Jak należałoby promować polskie zawody, by przyciągały więcej zagranicznych gości? O tym rozmawialiśmy w studiu Czwórki. Zapraszamy do wysłuchania nagrania.

Marcin Dulnik Promując polskie biegi za granicą warto sprzedawać nie tylko sam pakiet startowy, ale całą wizję spędzania czasu w naszym kraju. Być może organizatorzy powinni podjąć współpracę z biurami turystycznymi

***

Tytuł audycji: "Rozbiegani"

Prowadzi: Karina Terzoni

Goście: Marcin Dulnik (biegacz, bloger "Dulnik biega" i ambasador budapeszteńskiego maratonu)

Data emisji: 4.03.2016

Godzina emisji: 10.20

kd