Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 10.08.2012

Myśl globalnie, kupuj lokalnie

W dobie silnej konkurencji super i hipermarketów właściciele sklepów osiedlowych po prostu bankrutują.
Myśl globalnie, kupuj lokalnie sxc.hu
Posłuchaj
  • Współorganizatorka kampanii Tu mieszkam tu kupuję Maja Andersz (IAR)
  • Współorganizatorka kampanii Tu mieszkam tu kupuję Maja Andersz (IAR) 1
  • Właściciele lokalnego sklepu - Agnieszka i Przemysław Mirosz (IAR) 2
  • Klient lokalnego sklepu (IAR)
Czytaj także

Sytuację mogą powstrzymać działania samorządów lokalnych oraz akcje społeczne pokazujące zalety kupowania w małych sklepach czy butikach.

Kampania "Tu mieszkam tu kupuję" ma pokazać, jak korzystne dla gospodarki i dla klienta jest robienie zakupów właśnie w małych sklepach - mówi współorganizatorka akcji Maja Andersz.
Najnowsze badania pokazują bowiem, że Polacy najchętniej po pieczywo, warzywa czy nabiał idą właśnie do małego sklepu, najczęściej zlokalizowanego nieopodal domu czy osiedla. Kampania "Tu mieszkam tu kupuję" ma pokazać walory takich zakupów - tłumaczy Maja Andersz.
Organizatorzy kampanii akcję prowadzą w setkach małych sklepów w całym kraju. Pomagają właścicielom przeorganizować sklepowe półki i dostosować ofertę do potrzeb klientów. Zachęcają do wprowadzania drobnych promocji czy degustacji. Wskazują też konkretne przykłady, jak mały sklep w podwarszawskim Halinowie. Właściciele - Agnieszka i Przemysław Mirosz - wygrali konkurs na najlepszy sklep osiedlowy w kraju. Receptę na sukces mają prostą.
Klienci chwalą sobie robienie zakupów właśnie w tym sklepie, choć w pobliżu są też duże markety.
Kampania "Tu mieszkam tu kupuję" jest organizowana już po raz trzeci.