Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 11.12.2013

Schabowy w odwrocie: Polak je coraz mniej wieprzowiny

Średnio 36 kg mięsa wieprzowego zje w tym roku statystyczny Polak. To najmniej od 16 lat – raportuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Schabowy w odwrocie: Polak je coraz mniej wieprzowinyGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Z Agnieszką Różańska z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego rozmawiaElżbieta Mamos, /Polskie Radio/
Czytaj także

Wieprzowina i wołowina tracą udziały w rynku na rzecz tańszego drobiu, a producenci i przetwórcy mięsa wieprzowego i wołowego ratują się ucieczką do przodu, czyli stawiają na jakość.

Agnieszka Różańska z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego potwierdza - Spożycie mięsa wieprzowego systematycznie spada, a mięsa wołowego pozostawia wiele do życzenia. Wszystkie spadki są na korzyść mięsa drobiowego.

Jak mówi, wynika to z tego, że Polacy są coraz bardziej świadomi, jeśli chodzi o dietę. W ostatnim 10-leciu zdecydowanie wzrosło spożycie wędlin wysokogatunkowych, co wskazuje, że jesteśmy zamożniejsi, ale też że mamy coraz większą świadomość i chcemy jeść i dawać najbliższym wyroby najwyższej jakości.

Producenci wymyślili kampanie na obcasach

Polscy producenci mięsa i stowarzyszenia, które ich reprezentują, wiedzą, że potrzebna jest promocja i zachęta. Dlatego powstała kampania „QAFP na obcasach".

- Promocja jest kluczowa, ale też jest instrumentem do tego, żeby utrzymywać pozytywną komunikację z konsumentem, żeby wymieniać się pewnymi doświadczeniami i wiedzą. „QAFP na obcasach" jest już kolejnym projektem UPPPM, czyli system gwarantowanej jakości żywności – mówią producenci mięsa wieprzowego.

Jest to projekt nastawiony na to, aby informować, promować, edukować konsumenta na temat tego, w jaki sposób wytwarzać produkty wyższej jakości. Te produkty, w tym projekcie, będą przedstawiane przede wszystkim kobietom.

Tak naprawdę, to kobiety przede wszystkim rządzą w polskich kuchniach i robią zakupy.

- Kobiety odgrywają ogromną rolę zwłaszcza w tworzeniu pewnej atmosfery wokół jedzenia. W przypadku QAFP całą masę pracy wykonują uczestnicy systemu, którzy dbają o to, aby ten produkt końcowy miał wyższą jakość, był dla nas lepszym produktem.

- Kampania będzie trwała do końca czerwca 2014 roku. Skupi się wokół eventów, spotkań, dyskusji, jak też degustacji produktów QAFP.

Według IERiGŻ, w tym roku zwiększy się spożycie tylko mięsa drobiowego, ale nie więcej niż o 3,5% wobec 4,5-procentowegpo wzrostu w ubiegłym roku.

Elżbieta Mamos