Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 07.09.2014

Analityk: pięć metod Lidla na wabienie klientów

Sieć Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł, które sprawiają, że wyróżnia się na rynku. Serwis Okazjum.pl wyodrębnił 5 składników przepisu Lidla na sprzedaż swoich produktów na pniu.
Nic tak nie przyciąga klienta jak oferta czasowa.Nic tak nie przyciąga klienta jak oferta czasowa. Glow Images/East News

Oferta czasowa przyciąga jak magnes

Oferty są ograniczone w czasie - klienci zachęceni ofertą muszą podjąć szybką decyzję. Nie mogą decyzji o zakupie odkładać, tak jak się dzieje w sklepach o profilowanym asortymencie - np. sieciach odzieżowych czy RTV/AGD. Tam produkty mogą być chwilowo przecenione, ale są stale dostępne.

– Tu są dostępne tylko przez chwilę, co działa jak skuteczny magnes - wyjaśnia Dawid Piaskowski z serwisu Okazjum.pl. – Klienci mają poczucie straty, gdy nie skorzystają i to uczucie pamiętają. Gdy natrafią na następną interesującą ich ofertę, szybciej wybiorą się na zakupy - tłumaczy Piaskowski.

Towaru zaraz zabraknie

Partia towaru jest ograniczona ilościowo - nawet jeśli oferta została sprzedana pierwszego dnia, sklep nie przewiduje wyprodukowania dodatkowej partii towaru; oczywiście sklep wie, jaki typ towaru cieszy się szczególną popularnością, więc pewne typy asortymentu pojawiają się w Lidlu dość często - np. odzież funkcyjna - ale też nie są dostępne cały czas.

Sklep za rogiem – warto zobaczyć co tam nowego

Bliskość sklepów - nasycenie rynku sklepami tej sieci jest już w Polsce duże, więc praktycznie każdy ma sklep Lidla w sensownej odległości od miejsca zamieszkania, zna go i przy okazji codziennych zakupów dowiaduje się o bieżących i nadchodzących ofertach specjalnych.

Najważniejsza informacja:  reklama telewizyjna i radiowa, gazetki

Sieć informacji - oprócz wydawania gazetek, które "mimochodem" zabiera ze sobą połowa kupujących, Lidl jest bardzo aktywny reklamowo.

Na ostatnim miejscu: atrakcyjne ceny

Oferty są dość atrakcyjne cenowo - choć to akurat nie jest decydującym czynnikiem, który sprawia, że są aż tak gorące. Raczej zestaw tych wszystkich wymienionych cech łącznie sprawia, że takie się stają - komentuje Piaskowski z Okazjum.pl.

/