Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 25.10.2014

Nowe trendy na rynku wina: cydr, wina z Nowego Świata

Statystyczny Polak pije 3,1 litra wina na głowę rocznie, niewiele , ale i tak o blisko 30 procent więcej niż jeszcze 5 lat temu. To dzięki nowym trendom w gustach konsumentów, którzy pokochali tzw. wina z Nowego Świata, a w przypadku Polski, rosnącej popularności cydru.
Nowe trendy na rynku wina: cydr, wina z Nowego ŚwiataGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Rynek winiarski w Polsce napędzany jest nie tylko dostępnymi cenowo winami z Nowego Świata ale cydrem, mówi Ewa Pustoszkin z firmy TIM SA. /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia, SA./.
Czytaj także

Ewa Pustoszkin z firmy TIM SA podkreśla, że popularność win z tzw. Nowego Świata, czyli z byłych kolonii państw europejskick, np. czy Afryki, cały czas nie maleje. Są szczególnie popularne w Polsce ze względu na dostępne ceny, powtarzalny smak.

Z tych samych badań wynika, że wino kupujemy najczęściej w dużych sklepach sieciowych - super- i hipermarketach. Robi tak aż 65% Polaków. Ponadto do gry wraca Europa.

Ekspertka podkreśla ponadto wielka rosnąca w ostatnich czasach rolę cydrów w popularyzacji wina w Polsce. Jak zauważa, klienci coraz bardziej doceniają ich jakość, wszak powstają z soku jabłkowego tłoczonego na zimno o doskonałym smaku.

Jak pokazują tegoroczne badania, przeprowadzone we wrześniu br. przez Millward Brown,  72% Polaków deklaruje picie alkoholu od czasu do czasu. Na liście najpopularniejszych trunków niezmiennie znajduje się piwo (59% odpowiedzi), wódka (48% odpowiedzi) oraz wino (40% odpowiedzi).

Elżbieta Mamos, jk