Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 19.05.2015

Branża mleczarska ma apetyt na chiński rynek

Niedawno zakończyły się w Szanghaju Targi SIAL China. Organizowane są one dla firm z branży rolno-spożywczej i od lat cieszą się wielkim zainteresowaniem. W tym roku bardzo silnie na targach był reprezentowany polski przemysł spożywczy, w tym branża mleczarska.
Posłuchaj
  • O podbijaniu przez polskie firmy mleczarskie chińskiego rynku mówiła w radiowej Jedynce, w Porannych rozmaitościach, Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka /Elżbieta Momos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

W Tragach SIAL China wzięło w tym roku udział ponad 2,7 tys. wystawców i ponad 55 tys. zwiedzających.

- Nasze stoisko ekspozycyjne cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Możemy więc śmiało odnotować sukces polskiej branży mleczarskiej – mówi Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Polscy przedsiębiorcy nie siedzą z założonymi rękami

Jak wyjaśnia ekspertka, obecność na targach była tylko jednym z elementów aktywności polskiej branży mleczarskiej na tamtejszym rynku.

- Mieliśmy zorganizowane spotkania bezpośrednie, B2B, 10 naszych firm. Zabraliśmy ze sobą 10 zakładów, spółdzielni, tych, którzy mają produkty dedykowane na rynek chiński, czyli mleko w proszku, mleko UHT, sery dojrzewające, jogurty – wymienia Agnieszka Maliszewska.

Polskie marki odnoszą sukcesy w Chinach

Jak dodaje ekspertka z Polskiej Izby Mleka, dużo polskich marek już teraz znaleźć można w chińskich sklepach, także tych internetowych.

Chiny to bez wątpienia bardzo atrakcyjny rynek dla producentów żywności. W ciągu ostatnich pięciu lat w Chinach zaobserwowano niemal 50-proc. wzrost rynku artykułów mleczarskich. Polska jest obok Francji, Holandii i Niemiec jednym z wiodących eksporterów produktów mleczarskich właśnie do Chin.

Elżbieta Mamos, awi