Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Filip Kołodziej 23.07.2015

Zamiast Go Iran, Go South America?

Polska stawia na współpracę gospodarczą z Iranem. W czwartek odbędzie się konferencja prasowa wicepremiera, ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego, poświęcona nowemu programowi promocji Go Iran. Sam Iran to za mało uważa Robert Kremser, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Bisnode Polska.
Posłuchaj
  • Nie powinniśmy zaprzestawać tylko na programie Go Iran, ale również pomyśleć o krajach Ameryki Południowej mówił, w Polskim Radiu 24, Robert Kremser, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Bisnode Polska. /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

- Ja bym stwierdził, że to trochę za wąski zakres, tylko Go Iran. Pomyślałbym o programie Go middle east, skierujmy nasze kroki w ekspansji eksportowej na wszystkie kraje półwyspu arabskiego oraz Afryki północnej. Tym bardziej, że są to kraje często zamożniejsze i z większą siłą nabywczą mieszkańców niż sam Iran – tłumaczy.

"Powinien powstać program Go South America"

Jak zauważa Robert Kremser, innym interesującym rynkiem zbytu dla polskich produktów może być Ameryka Południowa.

- Taki program Go South America powinien się zrodzić. Moim zdaniem, są to kraje naprawdę interesujące pod kątem potencjału dla naszych producentów różnego rodzaju dóbr. Należy pamiętać, że to jest 600 mln mieszkańców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszymi produktami, te kraje zostały skolonizowane przez Hiszpanów, którzy są bliżsi nam mentalnie i kulturowo, mniej jest egzotyki w tych kontaktach handlowych – dodaje gość.

Obecnie Polska realizuje 2 programy promocyjne: Go China i Go Africa. W przygotowaniu są: Go India, Go Arabia oraz Go Arctic.

Błażej Prośniewski