Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
migrator migrator 28.04.2010

Opozycja chce billboardów. "Czcze zapowiedzi PO"

Wszystko wskazuje na to, że billboardy będą obecne w kampanii prezydenckiej, choć w ograniczonym stopniu. Partie opozycyjne niezbyt entuzjastycznie wypowiadają się bowiem o propozycji PO, by wycofać się z billboardowej kampanii na rzecz spotów telewizyjnych i internetowych.

Propozycję PO popiera koalicyjny PSL. Poseł Janusz Piechociński tłumaczy, że umożliwi to mniej agresywną, a bardziej merytoryczną kampanię.

Politycy PiS odpowiadają, że prowadzenie standardowej kampanii w tej sytuacji i tak nie będzie możliwe. Nawet jeśli pojawią się billboardy, to nie będą one nachalne - rzucające się w oczy i kolorowe. Ważne jednak, żeby decyzję o strategii kampanii sztaby mogły podejmować same, bez takich sugestii jak ta o billboardach - podkreśla poseł Mariusz Kamiński. Dodaje, że także liczy na to, iż spór w kampanii będzie dotyczył jedynie programów i wizji Polski.

Również Lewica nieprzychylnie patrzy na propozycję szefa klubu PO Grzegorza Schetyny. Bartosz Arłukowicz propozycję Platformy traktuje wręcz jako "temat zastępczy i czcze zapowiedzi": Przypomina jednocześnie o inny pomysłach Schetyny, które nie zostały zrealizowane, jak na przykład ograniczenie dotacji dla partii czy zmianę konstytucji.

Na razie jest jedna wspólna deklaracja wszystkich klubów parlamentarnych - kampania będzie bardziej merytoryczna i bez politycznych uszczypliwości.

to, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)