Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Sylwia Mróz 19.04.2011

Promocja polskiej prezydencji w UE w sieci. Działa profil na Facebooku

MSZ chce wykorzystać internet do promocji polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej.
Promocja polskiej prezydencji w UE w sieci. Działa profil na Facebooku(fot. sxc.hu)

Poza oficjalną stroną resort zamierza docierać do internautów mniej standardowymi kanałami. Dyplomaci zorganizowali konkurs na kampanię wykorzystującą m.in. media społecznościowe.

- Prezydencja w UE, jako prestiżowe przedsięwzięcie o doniosłym znaczeniu międzynarodowym, stanowi okazję do podniesienia poziomu świadomości oraz wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz jej wpływu na życie codzienne obywateli - uzasadnia zorganizowanie konkursu ministerstwo.

Debata o integracji

Dyplomaci chcieliby doprowadzić do ożywionej debaty publicznej w sieci na temat integracji, Unii Europejskiej oraz naszego przewodnictwa w Radzie UE. Za ostateczny kształt strategii promocyjnej odpowiedzialna będzie agencja, która opracuje plan działań i wygra konkurs, ale już po ogłoszeniu zamieszczonym na stronach internetowych MSZ widać, jakie są oczekiwania resortu.

MSZ wymaga, by podmioty, które się zgłoszą, miały doświadczenie w prowadzeniu działań promocyjnych w internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Chodzi np. o Facebooka, You Tube, Twittera, Naszą Klasę, Goldenline i inne narzędzia społecznościowo-blogerskie.

Aplikujący do konkursu muszą się też wykazać prowadzeniem co najmniej dwóch projektów, które angażowały użytkowników Facebooka w grę, zabawę lub inne działania promujące produkt, markę, usługę, instytucję czy inicjatywę.

Prezydencja w sieci

MSZ uruchomiło już specjalną stronę internetową prezydencjaue.gov.pl, na której znaleźć można informacje o tym, czym w ogóle jest prezydencja, jak się do niej przygotowujemy i jakie są jej główne zadania.

Na portalu Youtube prezydencja ma już swój oficjalny kanał. Nie cieszy się on jednak zbyt wielką popularnością - ma tylko 10 stałych (zarejestrowanych) widzów. Zamieszone na nim 12 krótkich filmików m.in przedstawiających wypowiedzi europosłów, wiceszefa MSZ Mikołaja Dowgielewicza obejrzano od kilkudziesięciu do kilkuset razy.

Nieco większym zainteresowaniem cieszy się grupa dyskusyjna o prezydencji na portalu profesjonalistów Goldenline - liczy prawie 600 członków. Nie są oni jednak zbyt aktywni - łącznie zamieścili mniej niż 300 wypowiedzi.

W tym kontekście wręcz imponująco wygląda funpage prezydencji na facebook.com. Sławny już napis "lubię to" kliknęło ponad 15 tys. osób. Mogą dzięki temu śledzić zamieszczane wpisy i komentować ich treść.

W lipcu, gdy Polska obejmie stery UE, wystartuje strona pl2011.eu - będzie to oficjalna strona naszej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

sm