Jak tłumaczy w audycji "Na wyciągnięcie ręki", Jolanta Leśniewska z Fundacji Hospicyjnej, ważnym elementem kampanii będzie specjalny program "Słonik Tumbo pomaga”. - Słonik Tumbo, który jest maskotką Funduszu Dzieci Osieroconych, jest przyjacielem dzieci, które przeżywając żałobę szukają pomocy. W ramach programu powstanie portal, na którym zostanie zgromadzona wiedza i porady specjalistów pomagające uporać się z żałobą i jej skutkami. Dzieci będą mogły zadawać pytania specjalistom - mówi Leśniewska. Kampania "Pomóż ukoić ból" to 10. edycja ogólnopolskiej akcji społecznej Fundacji Hospicyjnej "Hospicjum to też Życie”.
Henryka Krzywonos-Strycharska, która jest ambasadorem kampanii, podkreśla, że jest to niezwykle ważna inicjatywa, której celem jest niesienie pomocy nie tylko dzieciom, ale także ich rodzinom. - Sama przeżyłam te wszystkie rzeczy. Wiem co się dzieje z dzieckiem, kiedy odchodzi jeden z rodziców - mówi działaczka opozycji w okresie PRL.
Poza aspektem edukacyjnym niezwykle ważny jest aspekt pomocy materialnej. Wiele rodzin, w których zmarła osoba, która utrzymywała do tej pory dom, nie radzi sobie finansowo. Członkowie fundacji pomagają takim rodzinom np. organizując wyjazdy kolonijne dla dzieci. Pomóc można m.in. wysyłając specjalny sms lub poprzez wrzucenie pieniążka do wirtualnej skarbonki na stronie SięPomaga . Więcej informacji o kampanii>>>
Tematem zajęła się Elżbieta Korczyńska.
Audycji "Na wyciągnięcie ręki" można słuchać w każdy poniedziałek o godz. 18.35. Zapraszamy.
(kk)