Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 08.01.2016

Mniskha i Harel o tym, skąd się bierze cena ubrań

Wchodząc do sklepu i patrząc na metkę, rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, ile czynników wpływa na cenę danego produktu.
Posłuchaj
  • Ile naprawdę powinny kosztować ubrania i co ma wpływ na wysokość cen na sklepowych półkach? Rozmowa z Harel i Anną Migacz-Lesińską (Dzień Kobiet/Czwórka)
Czytaj także

Tymczasem, jak tłumaczyły projektantka mody Anna Migacz-Lesińska i blogerka modowa Harel - marże sklepowe w "sieciówkach" są dużo wyższe niż u projektantów, którzy z kolei wyższe mają koszty produkcji. - W dużych sklepach ceny są mocno zawyżone w stosunku do jakości - mówiły ekspertki i tłumaczyły niektóre "tajemnice wyprzedaży". - Ceny ubrań początkowo są zawyżane, by potem klientki miały wrażenie większych obniżek - tłumaczyły w rozmowie z Kasią Dydo i Kariną Terzoni.

Ekspertki i prowadzące zastanawiały się też, dlaczego te same rzeczy we Włoszech kosztują mniej niż w Polsce i z jakiego powodu ceny na stronach internetowych są inne od tych na sklepowych metkach. Opowiadały także o eksperymencie pewnej amerykańskiej firmy, dzieki któremu udowodniono, że dla wielu klientów cena wcale nie jet najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania zakupu.

***

Tytuł audycji: Dzień Kobiet

Prowadzą: Katarzyna DydoKarina Terzoni

Goście: Anna Migacz-Lesińska (projektantka mody, twórczyni marki Mniskha), Harel (blogerka modowa)

Data emisji: 8.01.2016

Godzina emisji: 13.00

kd/mg