Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Andrzej Cała 29.10.2014

Rynek konsol jest bardzo niestabilny

PlayStation 4 i Xbox One to konsole nowej generacji, które pojawiły się na rynku w listopadzie 2013 roku. Po niemal roku ich obecności Mateusz Kulik i Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu "T3", postanowili ocenić, na ile udane są te produkty i jakie zmiany czekają nas na rynku.
Rynek konsol jest bardzo niestabilnyGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Rynek konsol i gier video nie charakteryzuje się stabilnością (Czwórka/Efekt: WOW)
Czytaj także

Premiera każdej kolejnej konsoli wywołuje wielkie zamieszanie na rynku nowych technologii. Milionom graczy z całego świata zaczynają świecić się oczy, wyrażające nadzieję, że oto nadchodzi coś wybitnego, przełomowego. Czy tak było tym razem? Kubicki nie zdecydował się określić ich mianem rewolucyjnych.
- Gdyby one pojawiły się trzy lata temu, mielibyśmy murowany hit i pewność, że nic tym konsolom przez pewien okres nie zagrozi. Teraz jednak trudno o takie wnioski. Porażka PS Vita, która miała być równie dużym sukcesem jak PSP, dobitnie ukazała, że urządzenia mobilne trochę wyhamowały sprzedaż - przekonywał Kubicki.

Jeden z pracowników brytyjskiego oddziału firmy Sony stwierdził ostatnio, że era nowych konsol nie będzie trwała więcej niż 5-6 lat. Czy jest to spowodowane zawrotnym tempem zmian na rynku nowych technologii, czy tym, że gracze zwyczajnie szybciej się nudzą kolejnymi nowościami?
- To jest sytuacja znana w zasadzie z każdego segmentu rynku. Kiedyś telefony komórkowe starczały nam na 2-3 lata, teraz zmieniamy je częściej, co kilka miesięcy dostajemy coś nowego. Na rynku konsol może być podobnie. Tylko, że ten rynek jest bardzo niestabilny i o daleko idące wnioski jest niezwykle trudno - skwitował Kubicki.
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia całej rozmowy o przyszłości konsol w "Efekcie: WOW" .
ac/mp