Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Adam Koniecki 14.01.2017

24. Poziom: Studio Kool2Play i jego niecodzienne gry wideo

W najnowszej audycji „24. Poziom” gośćmi Przemka Pawełka i Kasi Gizińskiej byli Michał Marzęcki i Paweł Miłaszewicz z warszawskiego studia Kool2Play, zajmującego się wydawaniem gier mobilnych, PC i konsolowych. Przedstawiciele studia mówili o znaczeniu oryginalności pomysłów przy próbie wejścia na tak konkurencyjny rynek, jak sektor gier wideo oraz o tym, czym wyróżniają się ich produkcje.

Kool2Play to niezależny warszawski deweloper gier wideo. Na rynku studio dało się już poznać jako twórca nietypowych, niszowych i wciągających tytułów.

– Póki co jesteśmy niedużym projektem, złożonym jak na razie z siedmiu osób, choć należy do nich dodać współpracowników zewnętrznych, którzy biorą udział przy tworzeniu naszych gier. Skupiamy się głównie na tytułach mobile, które należą do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów w branży. Naszym założeniem jest to, by gry docierały do rzadko wykorzystywanych przez graczy umiejętności, do których można zaliczyć sprawność w szacowaniu lub wykorzystywaniu pamięci – powiedział Michał Marzęcki.

Jedną z najoryginalniejszych produkcji studia Kool2Play jest gra będąca symulatorem… zegara. Gracz staje się w niej zegarkiem, a jego zadaniem jest odmierzanie kolejnych sekund. To z pozoru łatwe zadanie jest o wiele bardziej trudne, niż mogłoby się wydawać.

– Pomysł na tę grę spotkał się z niezwykle pozytywnym odbiorem, choć początkowo traktowano ją jako głupi żart. Na rynku pojawiły się już symulatory kromki chleba, kamienia, a nawet kozy. Dlatego uznaliśmy, że dobrym pomysłem jest stworzenie gry, w której będzie szansa na wczucie się w tryb pracy zegara – dodał Paweł Miłaszewicz.

– Wiele gier wymaga od nas tego, by coś robić szybko. „Clock simulator” prowokuje gracza do tego, by złapać odpowiedni rytm, rytm sekundy, co jest niezbędne do zabawy przy naszej produkcji. To powoduje, że należy się uspokoić i skupić. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że wpływa to niezwykle relaksująco i odprężająco – podkreślił Michał Marzęcki.

Michał Marzęcki i Paweł Miłaszewicz zaprezentowali słuchaczom Polskiego Radia 24 także inne nietypowe gry studia Kool2Play.

Ponadto w audycji Przemysław Staroń, psycholog z Uniwersytetu SWPS, mówił o coraz powszechniejszym wśród Polaków uzależnieniu od internetu.

Nie zabrakło również przeglądu najciekawszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

„24. Poziom” prowadzili Kasia Gizińska i Przemek Pawełek. 

Polskie Radio 24/db

14.01.17 Michał Marzęcki: „Symulator zegara jest świetnym sposobem na relaks (…)”.

24. poziom - Magazyn Nowych Technologii - wszystkie audycje

___________________

Data emisji: 24.12.2016242342

Godzina emisji: 14:12