Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Adam Koniecki 29.04.2017

24. Poziom: Budowanie świata gier komputerowych

Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Jakub Szamałek z CD Projekt Red, Paweł Miechowski ze studia 11 Bit Studios i Łukasz Wiśniewski z portalu Gram.pl. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w adaptacji książki na grę komputerową.

Jak podkreślał na naszej antenie Jakub Szamałek, współscenarzysta Wiedźmina III, przekuwanie powieści na świat wirtualny nie jest łatwym zadaniem. – Największa trudność leży w tym, że to, co czynni książkę dobrą, to fabuła. Tymczasem, ten element, przy adaptacji na grę komputerową, trzeba odłożyć na bok. Gry w swojej naturze są interaktywne. Tymczasem, książka jest czymś skończonym – wskazywał gość PR24.

– Gdybyśmy próbowali opowiedzieć tę samą historię, co Andrzej Sapkowski, gracz, znając zakończenie, byłby sfrustrowany. Jego akcje nie miałyby żadnego znaczenia, bo finał i tak byłby mu znany – wyjaśniał Jakub Szamałek, zauważając przy tym, że problematyczne też niekiedy jest budowanie samego świata gry.

– To, co autor książki może opisać w dwóch zdaniach, my musimy stworzyć od samego początku. Novigrad, największe miasto świata wykreowanego przez Andrzeja Sapkowskiego, opisane jest w dosłownie jednym akapicie. My musieliśmy spędzić miesiące, by je stworzyć – mówił scenarzysta gier komputerowych.

Więcej w całej rozmowie z Jakubem Szamałkiem, Pawłem Miechowskim i Łukaszem Wiśniewskim.

W I części magazynu 24. Poziom przegląd najważniejszych wiadomości ze świata technologii.

Gospodarzami audycji byli Przemysław Pawełek i Kuba Lech.

Polskie Radio 24/mp

Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek

24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje

___________________

Data emisji: 29.04.17

Godzina emisji: 14.17