Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Andrzej Cała 03.03.2014

To już koniec nachalnego marketingu?

- Każdy kto nie chce być aktywnym obiektem działań marketingowych ze strony firm i podmiotów biznesowych, może powiedzieć: nie, nie chcę i zapisać się na Listę Robinsonów - opowiada o liście Robinsonów Jacek Barankiewicz z SMB.
To już koniec nachalnego marketingu?Glow Images
Posłuchaj
  • Czym jest Lista Robinsonów i czy możliwe jest kompletne uwolnienie się od agresywnego marketingu? (Czwórka/4 do 4)
Czytaj także

Chyba każdemu z nas zdarzyło się być obiektem agresywnego marketingu, odbierając w najmniej spodziewanym momencie telefon z ofertą niezwykle atrakcyjnej pożyczki, bądź promocji nie do odrzucenia. Również skrzynki mailowe mamy zapełniane reklamami, przez które niekoniecznie mamy ochotę się przedzierać. Już niebawem nastąpi kres tego.
- Każdy człowiek może być Robinsonem. Mam na myśli takie odcięcie się ,jak na bezludnej wyspie, od świata marketingu - mówi w "4 do 4" Jacek Barankiewicz, wiceprezes SMB (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego).
- Projekt, jako Lista Robinsona, istnieje już od dawna. To co w tej chwili staramy się wprowadzić w życie to jest nowa odsłona i nazwaliśmy ją Listą Robinsonów - dodaje prezes SMB, Maciej Wielkopolan.

PRZECZYTAJ TEŻ: Marketing sportowy - dlaczego w Polsce promuje się tylko piłkę nożną?

Na czym wszystko ma polegać? - Każdy kto nie chce być aktywnym obiektem działań marketingowych ze strony firm i podmiotów biznesowych, może powiedzieć - nie, nie chcę i zapisać się na taką listę. Fakt zapisania się na listę zowiązuje świat biznesu do nie atakowania tej osoby przekazami marketingowymi - dodaje Barankiewicz, który zapewnia też: - obecnie wprowadzamy zmiany i poprawki, po wakacjach wszystko już powinno być w pełni sprawne.
O konieczności zmian w projekcie, mówi Maciej Wielkopolan: - ta lista, która była przygotowana w 1995 roku, odnosiła się tylko do klasycznej korespodencji pocztowej. Siłą rzeczy zupełnie nie przystawała do obecnej rzeczywistości. Obecnie dołączyliśmy do tego adresy mailowe, numery telefonów, a wszyscy mamy możliwość wyboru, z którego kanału zrezygnować. Taka blokada będzie aktywna przez trzy lata. 
(ac)