Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Klaudia Hatała 10.03.2018

Przemyśl - miasto z fajek i dzwonów słynące

Tym razem w audycji "Jedyne takie miejsce" zabraliśmy Państwa do położonego nad Sanem miasta w południowo-wschodniej Polsce, w województwie podkarpackim.
Posłuchaj
  • Przemyśl - Jedyne takie miejsce cz. I (Jedynka)
  • Przemyśl - Jedyne takie miejsce cz. II (Jedynka)
  • Przemyśl - Jedyne takie miejsce cz. III (Jedynka)
Czytaj także

Dzięki wielu wspaniałym gościom poznaliśmy tajemnice i historię Twierdzy Przemyśl. Spotkaliśmy się z Dobrym Wojakiem Szwejkiem, z którym porozmawialiśmy o "szwejkowych" imprezach w Przemyślu, Stowarzyszeniu Przyjaciół Dobrego Wojaka Szwejka oraz ławeczce Szwejka.

Z przewodnikiem PTTK Michałem Thierem mówiliśmy o atrakcjach turystycznych miasta, a z Janem Jaroszem, dyrektorem Narodowego Muzeum Ziemi Przemyskiej, rozmawialiśmy o sztuce regionalnej. Spotkamy się także z ks. Markiem Wojnarowskim, dyrektorem Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, odwiedzimy Muzeum Dzwonów i Fajek i pracownię ludwisarską (miasto słynie z fajkarstwa i ludwisarstwa).

W ostatniej godzinie audycji spotkaliśmy się z weterynarzem Andrzejem Fedaczyńskim, który leczy dzikie zwierzęta, m.in. małą niedźwiedzicę, która teraz jest gwiazdą poznańskiego ZOO. Naszymi gośćmi byli organizatorzy Bike Town Przemyśl, którzy zachęcali do zwiedzania miasta i okolic z perspektywy roweru, a także prezydent Przemyśla - Robert Choma.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Jedyne takie miejsce

Prowadzą: Roman Czejarek

Goście: Zbigniew Różycki (prezes Przemyskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dobrego Wojaka Szwejka), Julian Smuk (wcielający się w postać Szwejka), Michał Thier (przewodnik PTTK w Przemyślu), Joanna Pichur (z restauracji Cuda Wianki), Jan Jarosz (dyrektor Narodowego Muzeum Ziemi Przemyskiej), Zbigniew Bednarczyk (mistrz fajkarski), ks. Marek Wojnarowski (dyrektor Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, wykładowca sztuki kościelnej i symboliki ikon w Wyższym Seminarium Duchownym w Przemyślu), Żaneta Niedbała (przewodnik, historyk), Marek Sus (przewodnik), Andrzej Fedaczyński (weterynarz), Marcin Kostrykiewicz (prezes Przemyskiego Towarzystwa Cyklistów), Artur Komorowski (szef działu promocji Urzędu Miasta w Przemyślu), Robert Choma (prezydent Przemyśla)