Prawdopodobnie urodził się w 1633 roku w Virty. Tego faktu nie da się potwierdzić z całą pewnością, bo archiwum miasta zostało zniszczone. Zaginęły też księgi paryskiego kościoła st Nicolas du Chardonnet, gdzie miał być organistą. Wiadomo na pewno, że w 1692 roku objął posadę w katedrze w Perpignan, którą piastował przez dwa lata, do śmierci w 1694 roku.
Pozostał po nim manuskrypt, sporządzony ręką fachowego kopisty. Zawiera 255 utworów, w większości przeznaczonych na klawesyn. Spośród zachowanych rękopisów francuskiej muzyki klawesynowej XVII wieku jest najszerszym źródłem zawierającym kompozycje wyłącznie jednego autora.
- Klawesynista, który gra z tego manuskryptu, nie musi przewracać stron, wszystko przebiega w nim w naturalny sposób - opowiadała w "Notatniku Dwójki dr Ewa Mrowca, klawesynistka i autorka książki poświęconej zachowanym suitom Geoffroya. - Wielkościowo jest on znakomicie dopasowany do pulpitów dawnych francuskich instrumentów, dzięki czemu, nie zasłaniając instrumentu, można raczyć siebie i słuchaczy jego pięknym brzmieniem - komplementowała.
Więcej o trudnościach z rejestracją utworów z manuskryptu Jeana Nicolasa Geoffroya dowiesz się słuchając nagrania audycji.
"Notatnik Dwójki" przygotowała Barbara Schabowska.
bch