Austria jako marka

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2012 23:00
Czyli jak Austriacy promują swój kraj i kulturę.
Gustav Klimt: Judyta z głową Holofernesa (1901, fragm.)
Gustav Klimt: Judyta z głową Holofernesa (1901, fragm.)Foto: wikipedia, domena publiczna

Rozmowa o tym, jak Austria buduje swoją markę, jak promuje swoją kulturę (w związku z Rokiem Klimta), jaką diagnozę daje twórczość Bernharda czy Jellinek tejże kulturze, a także o twórczości emigrantów mieszkających w Austrii.

Wśród gości Sława Lisiecka, tłumaczka m.in. Bernharda oraz prof. Joanna Jabłkowska z Uniwersytetu Łódzkiego.

Zapraszają Bartosz Panek i Kuba Borysiak.

25 listopada (niedziela), godz. 16.00

Czytaj także

Śladami Gustava Klimta

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2012 08:00
Zapraszamy na spacer po wystawie prac Klimta w Muzeum Wiedeńskim. To jedna z kilku ważnych ekspozycji zorganizowanych w stolicy Austrii z okazji 150. rocznicy urodzin artysty.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Urodziny Gustava Klimta

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2012 19:00
Gustav Klimt nazywał swój słynny obraz "Parą kochanków". Uwiecznił na nim siebie oraz kobietę, którą - spośród licznych, z jakimi był przez życie związany - być może kochał najbardziej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zaginione płótno Klimta "znalazło się w garażu"

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2012 12:12
Chodzi o wczesny obraz symbolistycznego malarza Gustava Klimta, przedstawiający cheruba dmącego w trąbę. Eksperci rozpoczęli spór o jego autentyczność.
rozwiń zwiń