W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o roli oraz znaczeniu naszych doświadczeń i upodobań kulturowych w procesie podejmowania decyzji konsumenckich i wynikających z nich zachowań. Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, szefem kampanii reklamowych Boeinga, LG, Hondy i Lego spędził lata odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Autor książki "Kod kulturowy", która ma właśnie polską premierę uważa, że każdy naród posiada odrębny kod wpływający nie tylko na jego styl życia, ale także wybory konsumenckie.
Kod kulturowy to nieuświadomiony sposób widzenia i wartościowania świata. Każdy kraj ma swój odrębny kod kulturowy. Jak to wygląda w praktyce? Clotaire Rapaille wyjaśnia to na przykładzie różnic w wielkości okien w Stanach Zjednoczonych i Francji. – Domy we Francji posiadają najczęściej małe okna. Byliśmy tyle razy najeżdżani przez wrogów, że budowanie domów z dużymi oknami byłoby czymś niepraktycznym. Kiedy przeprowadziłem się do Ameryki zdziwiło mnie, że wokół domów nie ma płotów a okna są duże. To właśnie kod kulturowy tłumaczy, dlaczego tak bardzo obawiamy się sąsiadów we Francji, a nie boimy się ich mieszkając w USA – twierdzi Clotaire Rapaille.
Co zatem leży u źródeł zachowań odmiennych społeczeństw i różni ludzi na całym świecie? Dlaczego według Clotaire'a Rapaille'a wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadził: Michał Nowak
Gość: Konstanty Przybora (twórca kampanii reklamowych)
Data emisji: 16.10.2019
Godzina emisji: 17.30
mko