Dramma per Musica. "Rival Queens. Kolacja na dwa głosy"

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2021 08:05
W audycji wysłuchaliśmy opery pasticcio na podstawie pamfletu "The Contre Temps or Rival Queens", opisującego prawdziwą rywalizację włoskich śpiewaczek z I połowy XVIII wieku: Faustiny Bordoni i Franceski Cuzzoni. Insenizacja w reżyserii Pawła Paszty powstała specjalnie dla Festiwalu Dramma per Musica. W rolach dwóch primadonn wystąpiły Anna Radziejewska i Dorota Szczepańska. Zapis wideo wydarzenia w artykule.

Program:

  • Johann Adolf Hasse (1699-1783) – 2. część Sinfonii z opery "Cleofide"
  • Giuseppe Maria Orlandini (1676-1760) – aria "Muore il cigno" z opery "Nerone"
  • Nicola Antonio Porpora (1686-1768) – aria "Nobil onda" z opery "Adelaide"
  • Leonardo Vinci (1696-1730) – aria "Dea triforme" z opery "Ifigenia in Tauride"
  • Georg Friedrich Haendel (1685-1759) – recytatyw "Elisa, che ricerchi" oraz aria "Voglio amore" z opery "Tolomeo"
  • Georg Friedrich Haendel (1685-1759) – aria "Falsa imagine" z opery "Ottone"
  • Johann Adolf Hasse (1699-1783) – aria "Son qual misera colomba" z opery "Cleofide"
  • Giovanni Battista Bononcini (1670-1747) – aria "Deh! Lascia o core" z opery "Astianatte"
  • Georg Friedrich Haendel (1685-1759) – duet "Placa l’alma" z opery "Alessandro"

wyk. Dorota Szczepańska – sopran, Anna Radziejewska – mezzosopran, Royal Baroque Ensemble, Lilianna Stawarz – kierownictwo muzyczne, Paweł Paszta – reżyseria

Sala Klubo-Kino-Teatru Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (30/31.08.2021)

***

Na transmisję w Programie 2 Polskiego Radia w czwartek (4.11) w godz. 13.00-14.00 zapraszała Magdalena Łoś.

Zobacz więcej na temat: opera
Czytaj także

"Così fan tutte". Mozart i da Ponte odważnie o emocjach

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2021 17:40
- Wydaje się, że Mozart i da Ponte byli znakomitymi znawcami psychiki ludzkiej i potrafili to oddać w swoim dziele - mówił w Dwójce Paweł Szkotak, reżyser jednej z ostatnich oper Wolfganga Amadeusza Mozarta, która zostanie wystawiona na deskach bydgoskiej Opery Nova. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

John Fulljames o "Fidelio": w tej operze wolność jest najważniejsza

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2021 18:00
- "Fidelio" uczy nas, że miłość jest najważniejszą mocą, dzięki której osiągamy wolność. Ta opera opowiada o nadziei, wolności i miłości, to sprawia, że jest uniwersalna. Przesłaniem tego dzieła jest to, że zmiana jest możliwa, Beethoven przypomina nam o naszym człowieczeństwie, którego nigdy nie możemy się wyrzec - mówił John Fulljames, reżyser inscenizacji opery "Fidelio" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, dyrektor artystyczny Duńskiego Teatru Królewskiego.
rozwiń zwiń