Agnieszka Budzińska-Bennett i Wizlav von Rügen [WIDEO]

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2020 16:58
Pieśni miłosne, pieśni o naturze oraz sentencje, które interpretują historie biblijne, czy mitologiczne Wizlava von Rügen znalazły się na trzeciej już płycie cyklu "Mare Balticum" Peregriny. Płyty, która jest nominowana do nagrody International Classical Music Awards - "muzycznego Oscara".  
Grafika
GrafikaFoto: PR

Zobacz wideo


1200x660 Bennett_2.jpg
"Domówka z Dwójką". Koncert Agnieszki Budzińskiej-Bennett [WIDEO]

Nagroda przyznawana jest przez międzynarodowe kolegium krytyków i należy do najważniejszych muzycznych wyróżnień.

Zobacz zapowiedź

 - Ta nagroda jest to odpowiednik "Grammy" i w tym sensie nominacje i nagroda są wspaniałymi osiągnięciami, jeśli chodzi o rozpoznanie przez kręgi fachowe. To nie jest nagroda przyznawana przez publiczność. Międzynarodowe jury dyskutuje te nominacje i potem głosuje - także jest to bardzo ciekawy proces, który zachodzi w kręgach osób, które naprawdę się na muzyce znają - mówiła Agnieszka Budzińska-Bennett.

Znamy już nominacje. W połowie grudnia poznamy nazwiska finalistów, a wszystko wyjaśni się w 20 stycznia, kiedy poznamy zwycięzców nagród za rok 2020.


Posłuchaj
29:26 O_wszystkim_z_kultura_ 2020_12_04-17-27-18 (1).mp3 Z Agnieszką Budzińską-Bennett rozmawiamy o urokach średniowiecza i International Classical Music Awards (O wszystkim z kulturą)

Wizlav von Rügen - jego twórczości, pieśniom i sentencjom Peregrina poświęciła kolejną już trzecią płytę cyklu Peregrina "Mare Balticum".

- Cały projekt Mare Balticum” mam na półce już od wielu lat, właściwie ponad 10 lat ten ten projekt się kształtował. Był bardzo idealistyczny, ponieważ ja nie wierzyłam, że jakakolwiek wytwórnia się poważy i zaproponuje mi trzy albo cztery płyty, ponieważ wiemy, że wytwórnie to jest problem marketingowy i rynkowy - opowiadała Agnieszka Budzińska-Bennett. - Udało się, a pieśni są przepiękne, teksty są bardzo ciekawe no i właśnie ten element bałtycki.

Czytaj też:

Agnieszka Budzińska-Bennett to polska śpiewaczka, pianistka i muzykolog. Jest założycielką międzynarodowego zespołu Peregrina, który wykonuje muzykę średniowiecza. Grupa powstała w 1997 roku w Bazylei. Członkowie zespołu uważają także, że peregrynacje, podróże - to jeden z czynników kształtujących ich wrażliwość i kreatywność. Muzycy zespołu pochodzą z Polski, Szwajcarii, Finlandii i Francji.

Agnieszka Budzińska-Bennett debiutowała operowo w 2003 roku w Operze Bazylejskiej (Amor / Valetto w Koronacji Poppei Claudio Monteverdiego, w reżyserii Nigela Lowery’ego) z orkiestrą barokową La Cetra, pod dyrekcją Konrada Junghänela. Występowała na licznych festiwalach muzyki dawnej, m.in.: Kromer Festiwal w Bieczu (2015, 2016), Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie (2015), Muzyka w Starym Krakowie (2014), Fide et amore w Żorach (2016, 2013), Festiwal Muzyki Jednogłosowej w Płocku, Festiwal Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu, festiwal Muzyka w raju w Paradyżu (2005 i 2010), Festiwal Barokowych Smyczków i Strun w Poznaniu (2008, gdzie wystąpiła m.in. z solowymi recitalami lamentów średniowiecznych oraz w programie z dawną muzyką islandzką), Festiwal Goldbergowski w Gdańsku (2010), Mazovia Goes Baroque w Warszawie (2010), Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej (2010), Benedyktyńskie Lato Muzyczne w Tyńcu (2011). Wykonuje również muzykę współczesną, w tym utwory Hugh Collinsa Rice'a. Wzięła udział w prapremierze opery Mord in St. Johann Andreasa Pflügera (Bazylea, 2009). 

Czytaj też:

Wykładała muzykę liturgiczną XII wieku i historię muzyki średniowiecznej w Schola Cantorum Basiliensis, prowadziła kursy mistrzowskie muzyki średniowiecznej, m.in. na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza, University of Madison (Wisconsin, USA), w Handschriftenzentrum Biblioteki Uniwersyteckiej w Lipsku, w Burg Fürsteneck (Niemcy), na Uniwersytecie w Tartu (Estonia) oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku oraz wykładała chorał gregoriański i historię muzyki w Musikhochschule Trossingen w Niemczech. Artystka współpracuje z róznymi orkiestrami zespołami muzyki dawnej jako: śpiewaczka, harfistka, muzykolog i dyrygentka: m.in.: Perlaro Dragma, Ferrara Ensemble, La Cetra, Accademia dell’Arcadia, Chór Polskiego Radia, Capella Cracoviensis, Flores Rosarum. 

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadził: Jakub Kukla

Gość: Agnieszka Budzińska-Bennett (śpiewaczka, pianistka i muzykolog)

Data emisji: 4.12.2020

Godzina emisji: 17.30


Czytaj także

Wpływ akordu tristanowskiego na rozwój muzyki [WIDEO]

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2020 12:39
Gospodarz audycji Waldemar Malicki mówił m.in. o tym, jak jeden z najważniejszych akordów, pochodzących z dramatu muzycznego "Tristan i Izolda" Richarda Wagnera, zmienił postrzeganie możliwości tkwiących w systemie dur i moll.
rozwiń zwiń