Muzyk z zaburzeniami słuchu? "Ciężka praca jest tego warta"

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2016 17:00
- Muzyka była dla mnie wszystkim. Dlatego utrata słuchu bolała podwójnie - opowiadał w Dwójce John Redden, kanadyjski gitarzysta, jeden z laureatów konkursu II Festiwalu Muzycznego Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Zaburzeniami Słuchu.
Audio
  • Z Johnem Reddenem, laureatem konkursu II Festiwalu Muzycznego Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Zaburzeniami Słuchu, rozmawia Hanna Szczęśniak (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
Finaliści festiwalowego konkursu wystąpili 16 lipca na koncercie w Studiu Koncertowym PR im. W. Lutosławskiego (zdj. ilustracyjne)
Finaliści festiwalowego konkursu wystąpili 16 lipca na koncercie w Studiu Koncertowym PR im. W. Lutosławskiego (zdj. ilustracyjne)Foto: Pixabay/domena publiczna

W audycji usłyszeliśmy zarówno dramatyczną historię utraty słuchu i rezygnacji z ukochanego instrumentu ("Najgorszy był moment, kiedy musiałem odłożyć gitarę. Załamałem się, uznałem, że to nie ma sensu, że nie mogę patrzeć jak przez moją ułomność przestaje mi wychodzić to, co do tej pory robiłem tak dobrze"), jak i - opowieść o powrocie do świata dźwięków ("Wyszedłem ze szpitala i po raz pierwszy od dziesięciu lat usłyszałem śpiew ptaków").

Jak John Redden wspomina swoje pierwsze chwile po wszczepieniu implantu? Jak dziś realizuje swoje muzyczne pasje? I w jaki sposób znalazł się wśród finałowej dziesiątki artystów festiwalu Ślimakowe Rytmy?

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Prowadzi: Hanna Szczęśniak

Gość: John Redden (kanadyjski gitarzysta, jeden z laureatów konkursu II Festiwalu Muzycznego Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Zaburzeniami Słuchu)

Data emisji: 14.07.2016

Godzina emisji: 15.00

jp/mc

Czytaj także

Wizyta w najmniejszym teatrze na świecie

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2016 22:00
W "Kwadransie bez muzyki" opowiadaliśmy o działalności pewnej krakowskiej, bardzo szczególnej, sceny.
rozwiń zwiń
Czytaj także

John Medeski o potrzebie nowoczesności w muzyce

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2016 15:20
- W centrum zainteresowania znajduje się dziś historyczny jazz, a nie ten, który tworzony jest współcześnie - mówił w Dwójce wybitny klawiszowiec, który wystąpił na festiwalu Warsaw Summer Jazz Days.
rozwiń zwiń