Wspomnienia Zygmunta Krauzego

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2015 16:00
W "Zapiskach ze współczesności" słuchaliśmy wspomnień znakomitego kompozytora, pianisty i pedagoga.
Audio
  • Zygmunt Krauze o latach dzieciństwa (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Zygmunt Krauze o czasach nauki w liceum muzycznym w Łodzi i studiach w Warszawie (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Zygmunt Krauze o pierwszych wykonawczych doświadczeniach (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Zygmunt Krauze o wykonawstwie muzyki najnowszej (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Zygmunt Krauze o swoich kompozycjach teatralnych i operowych (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
Zygmunt Krauze zachwycił się twórczością Władysława Strzemińskiego już jako licealista. To doświadczenie zdeterminowało jego drogę kompozytorską
Zygmunt Krauze zachwycił się twórczością Władysława Strzemińskiego już jako licealista. To doświadczenie zdeterminowało jego drogę kompozytorskąFoto: PAP/Bartłomiej Zborowski

Zygmunt Krauze jest autorem m.in. pięciu oper, muzyki instrumentalnej i teatralnej. To także założyciel zespołu Warsztat Muzyczny specjalizującego się w wykonawstwie muzyki najnowszej. Uczestniczył w pracach komisji repertuarowej Warszawskiej Jesieni, był prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej, jednym  z założycieli i pierwszym prezesem Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, doradcą artystycznym Institut de Recherche de Coordination Acoustique Musique (IRCAM). W latach 1983-84 prowadził cotygodniowe audycje muzyczne w Radio France Musique. Od 13 lat jest dyrektorem artystycznym Fundacji Ogrody Muzyczne, organizującej letni festiwal Ogrody Muzyczne na Zamku Królewskim w Warszawie. Regularnie zasiada w jury międzynarodowych konkursów kompozytorskich w wielu krajach świata.

***

Tytuł audycji: Zapiski ze współczesności

Przygotowała:  Beata Stylińska

Gość:  Zygmunt Krauze (kompozytor)

Data emisji: 21-25.09.2015

Godzina emisji: 11.45

mm/bch

Czytaj także

Nieskończona muzyka Zygmunta Krauzego

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2015 19:40
- Czas trwania takiego utworu nie ma znaczenia. Słuchacz sam decyduje, kiedy i czego słucha - wyjaśniał koncepcję muzyki unistycznej jej twórca.
rozwiń zwiń