Przed premierą: Maria Stuarda

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2015 08:02
Zapraszamy do wysłuchania reportażu z przygotowań do premiery nowego spektaklu w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
Audio
  • Reportaż z przygotowań do spektaklu "Maria Stuarda" w Teatrze Wielkim Operze Narodowej przygotowany przez Barbarę Schabowską (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Plakat zapowiadający spektakl Maria Stuart w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
Plakat zapowiadający spektakl "Maria Stuart" w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.Foto: materiały promocyjne/ projekt plakatu Adam Żebrowski | zdjęcie: AKA

"Maria Stuarda" to kolejne po "Annie Bolenie" i wcale nie ostatnie świadectwo fascynacji Donizettiego Anglią Tudorów. Historię opery uwarunkował splot niekorzystnych okoliczności, które sprawiły, że zniknęła na wiele długich dekad – praktycznie aż do połowy ubiegłego wieku! Przy okazji prapremiery w 1835 roku problemy piętrzyła przede wszystkim wścibska cenzura, ale także nie licząca się z jej nakazami odtwórczyni głównej roli Maria Malibran, największa wokalistka XIX-wiecznej Europy, która – na domiar złego – już prawie umierająca na prapremierze była tylko cieniem samej siebie…

Premierę spektaklu w reżyserii Moshe Leisera, Patrice'a Cauriera zaplanowano na 20 lutego.

***
Tytuł audycji:
"Spotkania po zmroku"
Autor:
Barbara Schabowska
Data emisji:
19.02.2015
Godzina emisji: 21.30

materiały prasowe TWON/bch/mm

Zobacz więcej na temat: Barbara Schabowska opera
Czytaj także

Czy opera barokowa nas zbawi?

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2014 22:00
- We Francji muzyka barokowa stała się lekarstwem na głęboki kryzys wokalistyki - mówił w Dwójce krytyk Piotr Kamiński. A co z Polską?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Opera w czasach kryzysu. Bilet za 700zł?

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2015 22:00
- Tyle by kosztował, gdyby Opera Bałtycka w Gdańsku została pozbawiona wsparcia publicznego – powiedział dyrektor Marek Weiss. Dokąd może doprowadzić redukcja budżetów polskich oper?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nadja Michael: kieruję się dobrem mojego głosu

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2015 14:26
- W młodości przyjmowałam role, sugerując się charakterem postaci, a nie jej partią. Teraz zaczynam od spojrzenia w nuty - opowiadała w Dwójce niemiecka sopranistka.
rozwiń zwiń