Bertolt Brecht, twórca teatru, który pochodzi z poezji, napisał około 2500 wierszy. Niektóre z nich stały się piosenkami, potem weszły do musicali, w tym do "Opery za trzy grosze". Stała się ona przełomem w twórczości Brechta, zapewniła mu uznanie teatralnego Berlina, o które bardzo zabiegał. Pozwoliła mu też na zrealizowanie własnej wizji teatru.
Opowiadając o tej wizji, Paweł Sztarbowski wspomniał, że z jednej strony powodzenie "Opery za trzy grosze" cieszyło autora, z drugiej w pewnym momencie zaczął uważać ją za przekleństwo. Sukces bowiem zawdzięczał mieszczaństwu, którym pogardzał i które z całej siły zwalczał. Reżyser Maciej Englert zauważył jednak, że Brecht po prostu zastawił na mieszczan pułapkę...
***
Tytuł audycji: Strefa słowa
Przygotowały: Anna Lisiecka i Małgorzata Szymankiewicz
Goście: Paweł Sztarbowski (teatrolog, dyrektor Teatru Powszechnego w Warszawie), Maciej Englert (reżyser, dyrektor Teatru Współczesnego w Warszawie)
Data emisji: 21.08.2016
Godzina emisji: 19.00
mc/jp