"Rapsodia hiszpańska"​ Maurice'a Ravela przed Płytowym Trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2021 20:00
Które z nagrań "Rapsodii hiszpańskiej"​ Maurice'a Ravela jest najlepsze? O tym zadecydowało jury Płytowego Trybunału Dwójki w składzie: Jacek Hawryluk, Dorota Kozińska, Łukasz Borowicz i Wojciech Michniewski.
Łukasz Borowicz
Łukasz BorowiczFoto: Wojciech Kusiński/PR

hawryluk jacek_097031.jpg
Płytowy Trybunał Dwójki słucha "Rapsodii Hiszpańskiej" Ravela


Posłuchaj
119:19 2021_01_30 17_00_53_PR2_Plytowy_Trybunal_Dwojki.mp3 Płytowy Trybunał Dwójki wybiera "Rapsodię hiszpańską" Ravela (Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki)

 


W audycji Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki nasze jury oceniało nagrania "Rapsodii hiszpańskiej"​ Maurice'a Ravela.

Zwyciężyło nagranie:

Sinfonia of London, dyr. John Wilson (nagranie: styczeń 2019; Chandos 2020)

 

Pozostałe nagrania

Boston Symphony Orchestra, dyr. Charles Munch (nagranie: 23 stycznia 1956, Symphony Hall, Boston; RCA Victor Red Seal 1956)

Chicago Symphony Orchestra, dyr. Fritz Reiner (nagranie: 3 listopada 1956, Orchestra Hall, Chicago; RCA Victor Red Seal “Living Stereo” 1958)

Orchestre de la Société des Concerts du Conservatoire, dyr. André Cluytens (nagranie: 29 listopada 1961, Sala Wagram, Paryż; Columbia 1962)

Boston Symphony Orchestra, dyr. Seiji Ozawa (nagranie: marzec 1974, Symphony Hall, Boston, DG 1974)

London Symphony Orchestra, dyr. Claudio Abbado (nagranie: 6/1985, Watford Town Hall, Londyn; DG 1986)

London Symphony Orchestra, dyr. François-Xavier Roth (nagranie: 2018/2019, Barbican Center, Londyn; LSO Live 2020)

***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 30.01.2021

Godzina emisji: 17.00


Czytaj także

Najlepszego nagrania walców Ravela dokonano w Zurychu

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2019 14:07
Sędziowie "Płytowego Trybunału Dwójki" wybrali album z najlepszą interpretacją "Walców szlachetnych i sentymentalnych" (wersja orkiestrowa) Maurice’a Ravela.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Prysznic dla oparów Europy" - jazz w muzyce kompozytorów 1. połowy XX wieku

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2021 12:00
Nie fortepian lecz Atlantyk był tematem audycji "Upiór w eterze". - Ocean, który dzieli, a może łączy Europę i Amerykę - mówi Waldemar Malicki. Europę, która na początku XX wieku stanęła u kresu w dziedzinie poszukiwań harmonicznych. Modalność impresjonizmu, rozszerzona chromatyka późnego romantyzmu i ekspresjonizmu, bruityzm, politonalność i polimodalność.
rozwiń zwiń