Orkiestra Symfoniczna Radia we Frankfurcie ze wsparciem wokalnym

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2024 19:30
W audycji "Letni Festiwal Muzyczny" przenieśliśmy się do Frankfurtu, by wysłuchać koncertu tamtejszej hr-Sinfonieorchester pod dyrekcją Alaina Altinoglu. W roli solistów wystąpili śpiewacy Clay Hilley i Samuel Hasselhorn. W programie utwory Anny Thorvaldsdóttir i Gustava Mahlera.
hr-Sinfonieorchester pod dyrekcją Alaina Altinoglu. Clay Hilley i Samuel Hasselhorn wystąpili we Frankfurcie 14 czerwca br.
hr-Sinfonieorchester pod dyrekcją Alaina Altinoglu. Clay Hilley i Samuel Hasselhorn wystąpili we Frankfurcie 14 czerwca br.Foto: Sebastian Reimold

Program:

Anna Thorvaldsdóttir Metacosmos, Gustav Mahler Das Lied von der Erde

wykonawcy: hr-Sinfonieorchester, dyr. Alain Altinoglu, soliści: Clay Hilley – tenor, Samuel Hasselhorn – baryton

(Frankfurt, 14.06.2024)

***

Założona w 1929 roku Orkiestra Symfoniczna Radia we Frankfurcie (hr-Sinfonieorchester) jest jedną z najstarszych niemieckich radiowych orkiestr symfonicznych. Jej dzieje są historią udanego, a przecież niełatwego balansowania między wiernością tradycji i koniecznością sprostania wyzwaniom stojącym przed najwspanialszymi współczesnymi orkiestrami. Profil artystyczny zespołu definiują programy o najwyższym stopniu zróżnicowania, w których występy symfoniczne przeplatają się z muzyką dawną, a programy dla słuchaczy młodszych – z muzyką nowoczesną.

[źródło: Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena]

***

Na audycję "Letni festiwal muzyczny" we wtorek (20.08) w godz. 19.30-21.30 zaprosił Marcin Majchrowski.

pg/wm

Czytaj także

Rekordowa suma za rękopis II Symfonii Gustava Mahlera

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2016 15:49
Za "Zmartwychwstanie" zapłacono w londyńskim domu aukcyjnym Sothesby's cztery i pół miliona funtów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Agnieszka Franków-Żelazny o III Symfonii Mahlera: to bezdyskusyjnie duchowe przeżycie

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2020 21:30
- Samo dzieło jest niezwykłe, przejmujące, dla artysty jest ono nie tylko muzycznym doświadczeniem, ale metafizycznym - mówiła o kompozycji Gustava Mahlera Agnieszka Franków-Żelazny, profesor nadzwyczajna Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu i szefowa Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu
rozwiń zwiń
Czytaj także

Bach i melodie wyrwane z ciemności

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 18:15
- Bach inspirował się nie tylko Marcinem Lutrem, ale również Frescobaldim, wykorzystując dwie piosenki uliczne w "Wariacjach goldbergowskich". Tak się kończy życie Jezusa z Nazaretu - wielką radością, bo zmartwychwstaniem, jak czytamy w Ewangeliach. Bach wykorzystał te dwie piosenki, żeby wyrazić ogromną, szaloną i miłosną radość - mówił w Dwójce prof. Józef Majewski, który w swoich badaniach przekonuje, że barokowy geniusz za pomocą muzyki potrafił mówić o sprawach najważniejszych więcej, niż da się wyrazić słowami. 
rozwiń zwiń