Francuski kontratenor, studiował śpiew, teorię i historię muzyki oraz grę na organach w Maîtrise du Center de Musique Baroque de Versailles (1998–2001), zaś w celu doskonalenia sztuki wokalnej i pogłębienia badań teoretycznych w zakresie interpretacji muzyki dawnej kontynuował naukę u Howarda Crooka, Jérôme’a Corréasa, Gisèle Fixe, Viviane Durand, Noëlle Barker i Maartena Köningsbergera. W 2004 roku przyjęty został do prestiżowej Schola Cantorum Basiliensis, gdzie studiował pod kierunkiem kontratenora Andreasa Scholla. Występował jako solista z wieloma zespołami muzyki dawnej (m.in. Poème Harmonique, Les Paladins, l'Ensemble Baroque de Nice, Le Parlement de Musique, l'Orchestre d'Auvergne, Le Concert Spirituel, La Grande Écurie et la Chambre du Roy) pod batutą uznanych dyrygentów, takich jak Vincent Dumestre, Philippe Pierlot, Jérôme Corréas, Françoise Lasserre, Gilbert Bezzina, Martin Gester, Hervé Niquet, Jean-Claude Malgoire, Christophe Rousset i Philippe Herreweghe. Bogaty i różnorodny repertuar artysty obejmuje pieśni renesansowe, a także dzieła barokowe Bacha, Händla, Purcella. Regularnie koncertuje we Francji i za granicą, dokonał licznych nagrań płytowych, występował także na największych festiwalach muzyki dawnej w Rzymie, Lizbonie i Utrechcie.
W przerwie koncertu wysłuchamy rozmowy Marcina Majchrowskiego z muzykologiem prof. Szymonem Paczkowskim.
Program:
Jan Sebastian Bach Gott soll allein mein Herze haben BWV 169, Vergnügte Ruh’, beliebte Seelenlust BWV 170, Koncert skrzypcowy a-moll BWV 1041, Koncert podwójny d-moll BWV 1043, Koncert A-dur BWV 1055R
Wyk. Damien Guillon – kontratenor, Café Zimmermann, dyr. Pablo Valetti i Céline Frisch
20 kwietnia (niedziela), godz. 20.00-22.30
bch/mm