Dramma per Musica. "Scena Młodych"

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2021 11:15
Wysłuchaliśmy koncertu kameralnego - otwarcia cyklu prezentującego młodych utalentowanych muzyków nurtu wykonawstwa historycznego. Wydarzenie odbyło się w ramach Festiwalu Dramma per Musica organizowanego przez Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej.
Dramma per musica. Scena młodych
Dramma per musica. Scena młodychFoto: PR2

Program

  • Marcin Mielczewski (?-1651) – Canzona prima a due
  • Élisabeth Claude de La Guerre (1665-1729) – Sonata 1. d-moll na skrzypce i bc
  • André Campra (1660-1744) – motet Laudate dominum in sanctis ejus
  • André Campra (1660-1744) – motet Notus in Judea Deus - Dormierunt somnum suum
  • André Campra (1660-1744) – motet Ecce quam bonum
  • André Campra (1660-1744) – motet Tota pulchra es amica mea
  • Giovanni Battista Bononcini (1670-1747) – Chi d'amor tra le catene
  • Henricus Litzkau (XVII w.) – Sonata d-moll na skrzypce i bc
  • Marcin Mielczewski (?-1651) – Canzona terza a due

wyk. Wiktoria Oskroba - sopran, Marta Schnura - alt, Agata Front, Aleksandra Owczarek - skrzypce, Karolina Szewczykowska - wiolonczela, Barbara Brzezińska - klawesyn

Sala Klubo-Kino-Teatru Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (26.08.2021)

***

Na transmisję w audycji "Filharmonia Dwójki" zapraszaliśmy w poniedziałek (8.11).

Zobacz więcej na temat: muzyka dawna koncert
Czytaj także

Sojusz klasyki i nowoczesności - Festiwal Nova Muzyka i Architektura w Toruniu

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2021 18:00
- W niedzielę organizujemy koncert pod nazwą "Byłaś serca biciem", który będzie połączeniem najpopularniejszej muzyki polskiej lat 60., 70. i 80. z brzmieniem symfonicznym. Posłuchamy między innymi utworów Andrzeja Zauchy, Tadeusza Nalepy, Czesława Niemena czy Czerwonych Gitar. Bardzo lubimy takie połączenia - mówiła w Dwójce Karolina Smolarek-Szynal, rzecznik organizatora festiwalu Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Philippe Herreweghe: muzyczny świat podlega ciągłym przeobrażeniom

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2021 18:00
- Kiedy graliśmy Bacha w latach 70. ubiegłego wieku, wydawało nam się, że to właściwy styl. Kiedy dziś słucha się tych nagrań, brzmią staromodnie. Uważam, że w odniesieniu do najważniejszych kompozytorów w historii muzyki, każda generacja musi odkryć ich dla siebie, odczytać na swój sposób. Dotyczy to nie tylko muzyki dawnej, ale również Beethovena, a nawet Chopina - mówił w Dwójce znakomity belgijski dyrygent Philippe Herreweghe.
rozwiń zwiń