Pierre-Laurent Aimard interpretuje Mozarta

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2019 14:25
Słynny pianista 19 czerwca wystąpił w gmachu Imperial Hall w Würzburgu w ramach festiwalu Mozartowskiego. Ten koncert przypomnieliśmy Państwu w "Filharmonii Dwójki".
Pierre-Laurent Aimard.
Pierre-Laurent Aimard.Foto: Mat. pras. artysty

Pierre-Laurent Aimard (ur. 1957) współpracował z takimi kompozytorami, jak György Ligeti, György Kurtág, Karlheinz Stockhausen, Elliott Carter, Pierre Boulez czy George Benjamin. W swoim dorobku ma kilkadziesiąt albumów płytowych z klasyką repertuaru fortepianowego (m.in. z muzyką Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Roberta Schumanna, Claude’a Debussy’ego, Maurice’a Ravela), w tym wszystkie koncerty fortepianowe Ludwiga van Beethovena nagrane z Chamber Orchestra of Europe pod dyrekcją Nikolausa Harnoncourta.

Program:

Józef Haydn, Uwertura "L'Isola disabitata", Wolfgang Amadeus Mozart, Koncert fortepianowy B-dur KV 450; Wolfgang Amadeus Mozart, Koncert fortepianowy G-dur KV 453.

Wykonawcy:

Pierre-Laurent Aimard – fortepian,

Munich Chamber Orchestra,

Clemens Schuldt – dyrygent.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki 

Prowadziła:  Andrzej Sułek

Data emisji: 5.11.2019

Godzina emisji: 19.00

at/bch

Czytaj także

Dyrektor biblioteki Mozartiana: Mozart nie używał imienia Amadeus

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2019 15:20
- W gablocie przed nami widzimy listy z różnych okresów życia Mozarta, które pokazują jak podpisywał się na przestrzeni lat. Zaczynamy od informacji udostępnionych przez jego siostrę na potrzeby pierwszej biografii kompozytora. Znajdujemy tam zapis: Johannes, Chrisostomus, Wolfgang, Gottlieb Mozart urodził się 27 stycznia 1756 r. w Salzburgu. Nie ma tam słowa o Amadeuszu - mówił w Dwójce dr Armin Brinzing.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Eric Hoeprich: klarnet historyczny pozwala lepiej zrozumieć świat Mozarta

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2019 10:00
- Barwa instrumentu i sposób budowania fraz muszą być jak najbliższe temu, co chciał w swojej muzyce przekazać kompozytor. Tylko wtedy jesteśmy w stanie pojąć jego brzmieniowy świat - mówił klarnecista w przerwie koncertu na festiwalu Chopin i jego Europa.
rozwiń zwiń