Händel i Purcell we Fryburgu

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2010 11:40
Fragmenty oper dwóch barokowych mistrzów złożyły się na program kwietniowego występu Orkiestry barokowej z Fryburga. Na retransmisję zaprasza Magdalena Łoś.

Georg Friedrich Händel i Henry Purcell uczynili Londyn jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju barokowej opery. O ile ten pierwszy stworzył modelowe arcydzieła dojrzałej fazy szkoły włoskiej, o tyle Purcella uznaje się za prekursora specyficznie angielskiej tradycji teatru muzycznego. Co ciekawe, według oficjalnej historiografii "angielski Mozart" (on także był genialnym dzieckiem i zmarł młodo, w rezultacie... przeziębienia) skomponował zaledwie jedną prawdziwą operę, mianowicie "Dydonę i Eneasza". Inne słynnego dokonania Purcella, jak "Król Artur" czy "Królowa wróżek", zalicza się do gatunku "maski", czyli dworskiego spektaklu na pograniczu baletu oraz przedstawienia czysto dramatycznego.

 

Program:

Henry Purcell arie i fragmenty instrumentalne z The Indian Queen, The Libertine, King Arthur, Theodisius or the Force of Love, The Wives's excuse or Cuckolds Make Themselves

Georg Friedrich Händel arie i fragmenty instrumentalne z Alexander's Feast  HWV 75, Agrippina HWV 6, Il trionfo della fede e del disinganno HWV 46a, Partenope HWV 27

Wyk. Carolyn Sampson – sopran, Friedmann Immer – trąbka; Orkiestra Barokowa z Fryburga, Petra Müllejans - dyrygent

 

(fryburski Konzerthaus, 2.12.2009)


8 grudnia (środa), godz. 19:00

Czytaj także

Opera Rara 2009: J. F. Haendel "Rinaldo"

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2009 16:23
18 grudnia 2009, godz.20:00
rozwiń zwiń
Czytaj także

Trzech Panów i Cecylia - rozmowa z Markiem Minkowskim

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2010 16:56
Francuski dyrygent opowiada Klaudii Baranowskiej o swojej najnowszej płycie z arcydziełami Purcella Händla i Haydna dedykowanymi Świętej Cecylii
rozwiń zwiń
Czytaj także

Mistrzowie barokowych arii?

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2010 10:00
Kontratenora Bejuna Mehtę pożera perfekcjonizm i brak spontaniczności (arie Händla dla Harmonii Mundi) , a kontratenor Tophi Lehtipuu nie znajduje wspólego języka ze znakomitymi I Barochcisti (arie Vivaldiego w katalogu Naive).
rozwiń zwiń