Dorota Szczepańska - sopranistka, której estrada była pisana od małego [WIDEO]

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2024 13:00
- Od małego uwielbiałam scenę. Już w przedszkolu brałam udział w przedstawieniach, zawsze z główną rolą, więc było jasne, gdzie przynależy moje miejsce. Mój tata grał na gitarze i śpiewał, chodziliśmy z rodzicami dużo do teatru, byłam cały czas otoczona muzyką - mówiła w Dwójce Dorota Szczepańska, mieszkająca w Niemczech polska sopranistka.

W szkole muzycznej Dorota Szczepańska przez 12 lat uczyła się gry na gitarze klasycznej. Oprócz tego miała zajęcia z fortepianu (instrument obowiązkowy), a także śpiewała w chórze. Gdy zbliżały się egzaminy na studia, jej pierwszym wyborem była gitara. Jak sama wspomina, pomyliła jednak sale... i zdała na śpiew.


Posłuchaj
43:04 Dwójka cafe muza 29.09.2024.mp3 Dorota Szczepańska - sopranistka, której estrada była pisana od małego (Cafe "Muza"/Dwójka) 

Polsko-niemieckie studia

- Przed egzaminami przygotowywałam się do śpiewu mniej więcej 3 miesiące. Nie wiem jak to się stało, że się dostałam, ale był to najszczęśliwszy dzień w moim życiu. Czułam, że jestem na swoim miejscu - opowiadała obdarzona sopranem lirycznym śpiewaczka.

Czytaj także:

Po ukończeniu Szkoły Muzycznej I i II st. im. G. Bacewicz w Warszawie w klasie gitary Leszka Potasińskiego Dorota Szczepańska studiowała na warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie śpiewu Małgorzaty Marczewskiej oraz w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hannoverze w klasie Marka Rzepki (Soloklasse) oraz Jana Philipa Schulze (Muzyka Kameralna).

Przebogaty repertuar Doroty Szczepańskiej

W repertuarze operowym specjalizuje się głównie w muzyce epoki baroku i klasycyzmu – potrafi jednak odnaleźć się również w wielu stylach muzycznych, stale poszukując powiązań muzyki poważnej z popularną.

Wystąpiła m.in. u boku Howarda Armana w roli Semele Haendla; Trevora Pinnocka w roli Marii w "Lazarus" Schuberta; Christiny Pluhar i L’Arpeggiata podczas Baltic Sea Festival w Sztokholmie śpiewając m.in. razem z Céline Sheen oraz Vincenzo Capezzuto; u boku Topi Lehtipuu i Silvii Frigato w Teatro Carlo Felice w Genui, a także nagrała tytułową rolę w operze Stradelli "La Circe" wraz z Mauro Borgionim pod dyrekcją Andrea de Carlo; "Ave Maria" Krzysztofa A. Janczaka razem z London Symphony Orchestra oraz wiele ścieżek dźwiękowych do filmów i płyt CD, m.in. dla wytwórni NAXOS.

Przed premierą w Warszawie

Obecnie Dorota Szczepańska przygotowuje się do premiery "Juliusza Cezara" Georga Friedricha Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej. - Próby są w tej chwili bardzo intensywne. Wczoraj skończyliśmy o 21, jest więc co robić - zdradziła artystka.

***

Tytuł audycji: Cafe "Muza"

Prowadził: Karol Furtak

Gość: Dorota Szczepańska (śpiewaczka)

Data emisji: 29.09.2024

Godz. emisji: 10.00

pg

Czytaj także

Joyce DiDonato: piękno muzyki kryje się w tym, że nie jest ona w żadnym wymiarze konkretna

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2024 18:00
- Muzyki doświadczamy zawsze w miejscu o charakterze duchowym. Muzyka jest wibracją, która natychmiast znika. Nie ma w niej nic namacalnego. Nasze zmysły mogą doświadczać jej dźwiękowego wymiaru, ale jest on odbierany w niedefiniowanej przestrzeni. Muzyka to rodzaj alchemii - mówiła w Dwójce słynna amerykańska mezzosopranistka Joyce DiDonato.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Bez makijażu" – wywiad rzeka z Olgą Pasiecznik. "Pomyślałam, że to za wcześnie"

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2024 11:10
- Gdy usłyszałam propozycję książki, pomyślałam, że to jeszcze za wcześnie. Ale uświadomiłam sobie, ile osób wybitnych spotkałam przez całe życie, z iloma miałam okazję współpracować i się zaprzyjaźnić. I kiedy te osoby zaczęły odchodzić, to był ostateczny argument, przez który powiedziałam "tak" - mówiła w Dwójce Olga Pasiecznik, znakomita sopranistka i bohaterka wywiadu rzeki "Bez makijażu".
rozwiń zwiń