Tajemnica brzmienia harfy

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2023 11:00
Jak jest zbudowana harfa? Jak piszą kompozytorzy na harfę? Jakie mają metody na to, żeby harfę dobrze było słychać? O tym w "Karnawale instrumentów" opowiedział Łukasz Borowicz.
Harfa to jeden z najstarszych instrumentów muzycznych
Harfa to jeden z najstarszych instrumentów muzycznychFoto: Shutterstock/rubchikova

Była to powtórka audycji z 4 grudnia 2020 roku.


Posłuchaj
55:48 2023_12_15 22_12_14_PR2_Karnawal_instrumentow.mp3 Tajemnica brzmienia harfy (Karnawał instrumentów/Dwójka)

 

***

Dlaczego utwory jednych kompozytorów brzmią lepiej od utworów innych twórców? Na czym polega instrumentacja?

W audycji "Karnawał instrumentów" przyglądamy się tajnikom sztuki pisania na instrumenty, a punktem wyjścia są opowieści o wszystkich instrumentach orkiestry symfonicznej - opowieści słowne i czysto muzyczne.

Do świata Christopha Willibalda Glucka, Hectora Berlioza, Johanna Straussa i wielu innych mistrzów instrumentacji w każdy piątek w Programie 2 Polskiego Radia zaprasza Łukasz Borowicz - utytułowany dyrygent, szef Orkiestry Filharmonii Poznańskiej i dyrektor muzyczny Filharmonii Poznańskiej oraz I dyrygent gościnny Filharmonii Krakowskiej, a także laureat Nagrody Mediów Publicznych 2022 w kategorii Muzyka.

***

Tytuł audycji: Karnawał instrumentów

Prowadził: Łukasz Borowicz

Data emisji: 15.12.2023

Godzina emisji: 22.00

pg/mgc

Czytaj także

Berlioz, Bruch i Vieuxtemps. W poszukiwaniu wspólnego mianownika

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2023 08:00
- Przed nami wiele muzyki z pozoru odległej od siebie: opera "Benvenuto Cellini" Hectora Berlioza, utwór "Reverie et caprice" na skrzypce i orkiestrę także Hectora Berlioza oraz Jascha Heifetz spoglądający z okładki płyty z muzyką Brucha i Vieuxtemps - tak na swoją audycję zapraszał Łukasz Borowicz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Obój i jego szczególna rola w muzyce

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2023 23:00
Tylko od dźwięku "a" uda się nastroić każdą orkiestrę, a to "a" podaje codziennie na całym świecie przed każdą próbą oboista lub oboistka. Dlaczego obój? Dlaczego właśnie ten instrument prowadzi? Odpowiedź poznaliśmy w tym wydaniu audycji z cyklu "Karnawał instrumentów". 
rozwiń zwiń