Polskie Radio
Section05

Dwójka

Prof. Tadeusz Pszonka: festiwal w Krynicy-Zdroju jest hołdem dla Jana Kiepury

- Myślę, że Festiwal im. Jana Kiepury jest nie tylko jedną z najważniejszych imprez Małopolski, ale dzięki swojej randze jest nawet wizytówką Polski. Staramy się, aby było wielu wykonawców z całego kraju, odpowiadających założeniom programowym festiwalu. Można więc śmiało powiedzieć, że sierpień należy do Krynicy - mówił w Dwójce dyrektor artystyczny prof. Tadeusz Pszoniak.
Zobacz więcej na temat:  Jan Kiepura opera muzyka klasyczna KULTURA Jakub Jamrozek

Nikita Mndoyants: Duszniki to miejsce szczególnie mi bliskie

- Po raz pierwszy gościłem w Dusznikach-Zdroju w 2008 roku, po zwycięstwie w Konkursie im. Paderewskiego w Bydgoszczy. Byłem bardzo młody i przeżywałem, że mogę zagrać obok tak znakomitych artystów. Ogromnie się ucieszyłem, że znów mogę wrócić do tego cudownego miejsca, z którym wiąże się tyle pięknych wspomnień - mówił rosyjski pianista Nikita Mndoyants, jeden z uczestników tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.
Zobacz więcej na temat:  Duszniki-Zdrój Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju Róża Światczyńska MUZYKA

Festiwal w Dusznikach-Zdroju. "Antonio Pompa-Baldi oczarował wszystkich"

- Był tak szczodry podczas swojego występu, że zaoferował nam nie tylko własne opracowanie muzyki Respighiego, ale także cudownie zagrane "Zaułki miłości" Poulenca, czym przeniósł nas w atmosferę, jeżeli nie paryskiego salonu, to miejsca z mniej zobowiązującą atmosferą. Zostało to przyjęte z ogromnym entuzjazmem - tak Róża Światczyńska podsumowała jeden z występów Antonia Pompa-Baldiego podczas 76. Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.
Zobacz więcej na temat:  Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju Róża Światczyńska Paweł Siwek Duszniki-Zdrój

"Don Giovanni". Motyw śmierci i winy w inscenizacji Ryszarda Peryta

- Libretto Lorenzo da Ponte zaczyna się od śmierci Komandora, a kończy na pochłonięciu przez piekło Don Giovanniego, czyli zabójcy. Jest to więc motyw bardzo uniwersalny, związany z ludzką kondycją, ale jednocześnie interesujący z tego względu, że widzimy tu silny wymiar moralistyczny. To wystawienie dokonane przez Peryta miało właściwie formę operowego moralitetu - mówił w Dwójce dr Patryk Kencki.
Zobacz więcej na temat:  opera Paweł Siwek KULTURA