Coraz więcej skarg na nieuczciwych sprzedawców prądu i gazu Z roku na rok do Urzędu Regulacji Energetyki napływa coraz więcej skarg od konsumentów na nieuczciwych sprzedawców prądu i gazu. Zobacz więcej na temat: gaz prąd energia elektryczna energetyka Elżbieta Szczerbak
Czy produkty AGD, RTV psują się za szybko? Słuchacze Trójki, którzy wzięli udział w audycji lub zagłosowali w sondzie na naszej stronie, nie mają wątpliwości co do tego, że urządzenia się coraz bardziej wadliwe. Co na to producenci? Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski handel
Światowy Dzień Konsumenta. Poznaj swoje prawa W Światowym Dniu Konsumenta zastanowimy się, czy jesteśmy świadomi swoich praw zarówno jako klienci sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Zobacz więcej na temat: konsument prawo prawa konsumenta prawa klienta
Senior na celowniku oszustów i wydrwigroszy Tak uważają uczestnicy zorganizowanej w Senacie konferencji "Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki". Współorganizatorem wydarzenia jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: senior
Jak zapewnić dzieciom bezpieczną zabawę? UOKiK, Inspekcja Handlowa i Rzecznik Praw Dziecka wspólnie przygotowali zalecenia dla rodziców i przedsiębiorców na temat tego, jak zapewnić dzieciom bezpieczną zabawę. Zobacz więcej na temat: dzieci bezpieczeństwo Sylwia Zadrożna Karolina Mózgowiec
Uwaga na nieuczciwych akwizytorów. Jakie sztuczki stosują? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości ponad 10 milionów złotych na spółkę Polski Prąd i Gaz. Wcześniej firma działała pod nazwą Polska Energetyka Pro. Akwizytorzy tej spółki zawierali umowy sprzedaży prądu w domach konsumentów, których większość stanowili seniorzy i nie zawsze uczciwie. Zobacz więcej na temat: prąd energia elektryczna konsument Elżbieta Szczerbak
UOKiK: 10 mln zł kary dla spółki Polski Prąd i Gaz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości ponad 10 milionów złotych na spółkę Polski Prąd i Gaz. Wcześniej firma działała pod nazwą Polska Energetyka PRO. Zobacz więcej na temat: prąd energia elektryczna
„Termet” ukarany za umowy i donosy Blisko 213 tys. zł kary nałożył prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Termet, produkującą kotły gazowe i podgrzewacze wody - poinformował w piątek Urząd. Według UOKiK spółka zawarła niedozwolone porozumienie ze swoimi dystrybutorami. Zobacz więcej na temat: firma
UOKiK: zmowa przetargowa? Wszczęto postępowanie UOKiK wszczął kolejne postępowanie w sprawie zawarcia zmowy przetargowej o niedozwolone działania podejrzewane są spółki informatyczne. Mogą o tym świadczyć informacje zabrane podczas ubiegłorocznego przeszukania w siedzibach przedsiębiorców. Zobacz więcej na temat:
UOKiK: trzy istotne poglądy w sprawie kredytów hipotecznych Prezes UOKiK przedstawił trzy kolejne istotne poglądy, które tym razem dotyczą sporów między konsumentami a Bankiem Millennium, ING Bankiem Śląskim oraz Getin Noble Bankiem. Chodzi o postanowienia umów kredytu hipotecznego waloryzowanego kursem franka szwajcarskiego - poinformował UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: frank szwajcarski
Ostrzeżenie UOKiK ws. EGF Council UOKiK wszczął postępowanie przeciw Europejskiej Grupie Finansowej Council z Wrocławia, gdyż oferowane przez nią kredyty mogą powodować znaczne straty finansowe klientów. Podkreślono, że EGF Council kieruje ofertę do osób mających trudności z uzyskaniem pożyczki na rynku. Zobacz więcej na temat: finanse
Banki na celowniku UOKiK. Chodzi o podwyżki opłat W tym roku coraz częściej słyszymy, że banki podnoszą nam różnego rodzaju opłaty, a także wprowadzają nowe - od korzystania z bankomatów po prowadzenie samego rachunku. O każdej zmianie w tabeli opłat, klienci muszą zostać poinformowani. Dziś nie zawsze instytucje finansowe robią to w odpowiedni sposób. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi postępowania przeciwko 18 bankom. Zobacz więcej na temat: bank banki opłaty Dominik Olędzki
Suplementy diety: UOKiK wszczął kolejne postępowania Reklamy suplementów diety błędnie sugerują, że te produkty leczą i są remedium na liczne dolegliwości. Producenci, aby zachęcić konsumentów, nie powinni wykorzystywać wizerunku farmaceuty czy pedagoga szkolnego. To niektóre zastrzeżenia UOKIK do reklam suplementów diety. Urząd wszczął kolejne postępowania dotyczące tych środków spożywczych. Na spotkaniu z branżą przestawił swoje działania. Zobacz więcej na temat: suplementy diety zdrowie
Frankowicze kontra Raiffeisen Bank: do sprawy wkroczył UOKiK Prezes UOKiK przedstawił trzy kolejne istotne poglądy w sprawie. Dotyczą one sporów między konsumentami a Raiffeisen Bank Polska o postanowienia umowy kredytu hipotecznego indeksowanego kursem franka szwajcarskiego. Zobacz więcej na temat: raiffeisen bank kredyt hipoteczny kredyt walutowy frank szwajcarski
Czy Twoja Telekomunikacja wprowadza klientów w błąd? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja wprowadza konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło ok. 450 zgłoszeń od klientów firmy - podał UOKiK, który wszczął postępowanie przeciw przedsiębiorcy. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja
Uwaga na nieuczciwe stacje benzynowe! Najwięcej na Mazowszu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował 1500 stacji w całej Polsce. Najwięcej nieprawidłowości wykryto m.in. w województwie mazowieckim. Zobacz więcej na temat: paliwa energetyka
UOKiK ws. AXA: sześć istotnych poglądów Prezes UOKiK przedstawił sześć istotnych poglądów w sprawach przeciwko AXA. Dotyczą one postanowień umów polis z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK) - poinformował w poniedziałek UOKiK w komunikacie. Zobacz więcej na temat: axa
Firmy słono płacą za wprowadzanie klientów w błąd Wielomilionowe kary, publiczne wyjaśnienia nieprecyzyjnych lub nieprawdziwych informacji czy zwrot niesłusznie pobieranych pieniędzy - to efekty zamknięcia w ostatnim czasie kilku postępowań przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonych przeciwko dostawcom usług telekomunikacyjnych. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja Dominik Olędzki