Webinar - jak go przygotować i ile można na tym zarobić?

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 21:30
Popularni trenerzy mentalni, mówcy motywacyjni i specjaliści od wystąpień publicznych, którzy dzielą się swoją wiedzą podczas webinarów, mają pełne ręce roboty. Ten rynek generuje coraz większe zyski i aż trudno uwierzyć, że jeszcze niedawno byli tacy, który zapowiadali jego upadek. 
Rynek webinarówgeneruje coraz większe zyski.
Rynek webinarów generuje coraz większe zyski.Foto: fizkes/Shutterstock.com
  • Webinary pojawiły się na początku lat 90. XX wieku i na początku miały charakter wyłącznie edukacyjny. 
  • Ten rodzaj komunikacji online najbardziej upowszechnił się w pandemii.
  • Dziś webinary są narzędziem, które można wykorzystywać w różnych celach.
  • Rynek webinarów generuje coraz większe zysk - wynika z raportu "State of Online Events". 

Webinar - co to jest?

Webinary to internetowe wykłady, konferencje, w których wziąć udział może każdy. Siadamy sobie przed komputerem (tabletem, smartfonem), klikamy przycisk "play" i już możemy słuchać wykładowcy. Zapotrzebowanie na ten rodzaj komunikacji pojawiło się wraz z rozpoczęciem globalnego przełączenia się na tryb pracy i edukacji zdalnej. W pandemii webinary stały się jednym z najpopularniejszych narzędzi do komunikacji i przekazywania wiedzy. Dziś ten rynek generuje coraz większe zyski. 

- Był taki moment, kiedy wszyscy zostaliśmy "wrzuceni w te buty". Niektórzy w nowej rzeczywistości poczuli się komfortowo, innych ona uwierała i woleli wrócić do działań offline - opowiada brand manager Tomasz Bołcun. - Nasz raport "State of Online Events" potwierdza, że osoby, które zaadaptowały się do tych warunków, nie chcą z webinarów wychodzić. Dotyczy to zwłaszcza "power userów", czyli profesjonalistów działających w tej branży. 

Od narzędzia edukacyjnego do webinar marketingu

Webinary pojawiły się na początku lat 90. i miały czas, żeby zmienić swoje oblicze. - Najpierw służyły tylko do dzielenia się wiedzą, dziś są narzędziem, które można wykorzystywać w różnych celach - tłumaczy content marketing expert Paweł Łaniewski. - Na naszej platformie pojawia się coraz więcej wydarzeń marketingowych i to jest stosunkowo nowe zjawisko.

Posłuchaj
14:30 CZWÓRKA Reset - webinary 08.02.2024.mp3 Webinar - co to jest i dlaczego generuje zyski (Reset/Czwórka)

Dobry webinar angażuje i jest interaktywny

Webinary zazwyczaj trwają godzinę, z czego 45 minut zajmuje intensywna prezentacja eksperta, potem są pytania i odpowiedzi. W webinarach uczestniczą osoby, które mają potrzebę pogłębienia danego tematu w sposób jakościowy. - Dobry webinar to webinar, który angażuje, a nie skupia się tylko na postaci prowadzącego. Musi być interaktywny - podkreśla Tomasz Bołcun. - Autor takiego wykładu powinien cały czas kontrolować reakcje odbiorców i odpowiadać na pytania, co wcale nie jest takie łatwe. 

Zobacz także: Postaw na rozwój! Webinary Czwórki >>>

Jak przygotować webinar - praktyczne rady

  • czwartek, godz. 16.00 - to najlepszy czas na zorganizowanie seminarium
  • luźny początek - żart, ciekawostka albo coś kontrowersyjnego, co pozwoli wprowadzić w temat
  • ciekawa narracja i interakcja
  • przemyślany segment pytań i odpowiedzi

Czwartki to najlepszy dzień na organizację wydarzeń online - wynika z raportu "State of Online Events". Czwartki to najlepszy dzień na organizację wydarzeń online - wynika z raportu "State of Online Events".

Ile można na tym zarobić?

Raport "State of Online Events" powstał w oparciu o działalność użytkowników polskiej platformy webinarów ClickMeeting. Wynika z niego, że rekordowy przychód z organizacji pojedynczego spotkania online był aż o 60 proc. większy niż rok temu. Wyniki finansowe wskazują też na to, że Polacy są wyjątkowymi ekspertami w kwestii monetyzowania wiedzy w skali Europy. - Ludzie są w stanie zapłacić za udział w webinarze, bo wiedzą, że uzyskają dostęp do fachowej i unikalnej wiedzy i nie będą marnować czasu, żeby dotrzeć na spotkanie - dodają goście Mateusza Kulika.  

***

Tytuł audycji: "Reset"

Prowadzi: Mateusz Kulik

Goście: Tomasz Bołcun i Paweł Łaniewski (autorzy raportu "State of Online Events", ClickMeeting)

Data emisji: 08.02.2024

Godzina emisji: 17.15

kul/wmkor

Czytaj także

Zeszyty czy laptop? Szkolna wyprawka na nowe czasy

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2020 20:00
Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, wraz z nim do klas, po dłuższej niż zazwyczaj przerwie, wkroczą też uczniowie. Nowe technologie w czasie lockdownu okazały się niezbędne w nauce zdalnej. Niewykluczone, że w przyszłości znów mogą się przydać.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Projekt CEMS Chance dla wspierania młodzieży. Na czym polega?

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2023 19:50
CEMS Chance to inicjatywa charytatywna skierowana do nastolatków, którzy doświadczają trudnej sytuacji życiowej bądź materialnej. W audycji sprawdzamy, na czym polega projekt i na jaką pomoc mogą liczyć młodzi Polacy.
rozwiń zwiń