- Dzień Radia w Polsce obchodzony jest każdego roku 11 kwietnia.
- Ta data upamiętnia wydarzenia z 1923 roku.
- Czwórka też świętuje. Zapraszamy na nasze audycje i Czwórkowe zabawy w każdej z nich.
- Czwórka włącza się też w ogólnopolską akcję pod hasłem "I love radio", której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego.
Dzień Radia w Polsce
Dzień Radia w Polsce obchodzony jest każdego roku 11 kwietnia. Jego celem jest podkreślenie roli radia w codziennym życiu społeczeństwa. Dzień 11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu pt. "Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej" w 1923 roku. Dwa lata później, 1 lutego rozpoczęła nadawanie oficjalna stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie. Natomiast pierwsza na świecie stacja radiofoniczna została uruchomiona 2 listopada 1920 roku w Pittsburghu w Stanach Zjednoczonych.
Dzień Radia w Czwórce
Czwórka zaprasza na Dzień Radia w muzycznym stylu retro. W ten sposób chcemy uczcić blisko stuletnią historię Polskiego Radia. Najważniejsi dla nas oczywiście jesteście Wy, nasi słuchacze dlatego mamy dla Was Czwórkowe bezprzewodowe głośniki. Bądźcie z nami cały dzień, bo będziemy je rozdawać w każdej audycji.
Zaczynamy już w "Pierwsze słyszę" (6.00 - 9.00). W audycji słuchacze zmierzyli się w pojedynku 1:1. Głośnik i uśmiech prowadzącego zdobył ten, kto odpowie na więcej pytań.
W "Stacji Kultura" (9.00 - 12.00) poproiliśmy Was o opisanie ulubionej piosenki, najlepiej z radiem w tytule lub treści.
Tematem przewodnim "Muzycznego Lunchu" (12.00 - 14.00) też było radio. Norbert Borzym zaprezentował kilka ciekawostek radiowych, które miały wpływ na muzykę, czy też rozwój muzyki (np. jak wielkie wytwórnie płytowe w USA korumpowały didżejów radiowych lub jak DJ radiowy w jeden dzień zmienił muzyczny gust Amerykanów w 1979 roku).
W "Czwórce do piątej" (14.00 - 17.00) uruchomiliśmy linię SMS-ową. Zaprosiliśmy do pisania rymowanek z Czwórką w roli głównej. Trudne? Nie tak jak się wydaje. Podajemy kilka inspiracji:
- "Czwórka żółte ma kolory, a ja chodzę na wybory."
- "W Czwórce muza dobrze łupie, fajnie słucha się jej w grupie."
Od 17.00 w "Resecie" (17.00 - 19.00) emitowaliśmy dźwięki związane z radiem (np. strojenie radia czy test stereo). Zadanie dla Was wyglądało następująco: kiedy usłyszeliście dźwięk związany z radiem, waszym zadaniem było zadzwonić do nas i zgarnąć głośnik Czwórki!
W "Wieczorze z Czwórką" na salwy Waszego śmiechu wystawił się nasz redaktor Jakub Jamrozek. Wyemitowaliśmy materiały z zabawnymi sytuacjami antenowymi Kuby, ale też poprosiliśmy słuchaczy o wspomnienie najzabawniejszych wpadek antenowych albo "ugotowanie" redaktora.
Również na Czwórkowym Facebooku przez cały dzień była szansa zdobycia głośników Czwórki. Przez cały dzień pojawiały się tam filmiki z Czwórkowymi dziennikarzami, którzy opowiadali swoje radiowe historie - nie było nudno - były wspomnienia, śmieszne wpadki, "zagotowania" i zabawne przejęzyczenia.
"I love radio" w Polskim Radiu
Przez cały dzień mogliście usłyszeć o ogólnopolskiej akcja pod hasłem "I love radio", której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Grupa Eurozet, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio. Więc nie brakuje w niej też Czwórki.
Akcja jest częścią długofalowego projektu "I love radio", w ramach którego realizowane są działania promocyjne, edukacyjne i badawcze, skierowane przede wszystkim do marketerów: zarówno reklamodawców bezpośrednich, jak i klientów domów mediowych.
Codziennie 18,6 milionów słuchaczy włącza radioodbiorniki i słucha swoich ulubionych audycji przez przeszło 4 godziny dziennie [źródło: Kantar, Radio Track, fala: X-XII 2023]. "I love radio" to odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość rynkową. W dobie konkurencyjnych nowych mediów cyfrowych, działania podejmowane w ramach projektu, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli w społeczeństwie oraz skuteczności radia jako medium reklamowego.
.
mat.pras./Czwórka/pj