Dzieci robią zakupy w sieci. Czy to zgodne z prawem?
W przypadku sklepów tradycyjnych to sprzedawca ustala zasady - określa, w jakich przypadkach i w jakiej formie możemy zwrócić towar, np. z metkami, czy bez. Tymczasem, jeśli zakupów dokonamy przez internet, sytuacja jest zgoła inna. - Transakcja została sfinalizowana na odległość, dlatego w większości przypadków mamy możliwość odstąpienia od tej umowy - tłumaczył w Czwórce Ernest Makowski z UOKiK.
W programie rozmawialiśmy także o sytuacjach szczególnych, na przykład, gdy usterka towaru wyjdzie na jaw po kilku dniach użytkowania, a także o tym, czy zwracając niechciany towar do sklepu, za każdym razem musimy uzasadniać naszą decyzję. Wysłuchaliśmy także historii słuchaczy Czwórki, którzy zmuszeni byli mierzyć się ze sklepową biurokracją i brakiem dobrej woli podczas reklamowania towaru.
***
Tytuł audycji: Się mówi
Prowadzi: Piotr Firan
Mat. przygotowała: Justyna Tylczyńska
Goście: Ernest Makowski (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Michał Herde, (prezes oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie)
Data emisji: 28.12.2015
Godzina emisji: 14.30
kd/mg