- Cena wcale nie jest najważniejsza podczas podejmowania decyzji zakupowych - mówił w Czwórce ekspert cenowy Grzegorz Furtak. Tłumaczył, na czym polega "pricing", czyli nauka, którą wykorzystują sieci handlowe, by zarabiać więcej na cenach. - Okazuje się wręcz, że zbyt niskie ceny powodują, że krytycznie oceniamy jakość produktu i odstraszają nas od zakupu. Poza tym ważna jest także sama forma prezentacji ceny, a nie tylko jej wysokość - mówił ekspert. Zaś psycholog Aleksander Penczew opowiadał o modelach zakupowych, które stosujemy nieświadomie jako konsumenci. - Możemy podejść do zakupów racjonalnie, czytając skład produktów, albo emocjonalnie, bezrefleksyjnie - oceniając jego wizualną stronę - mówił gość Piotra Firana.
W studiu Czwórki dyskutowaliśmy także o tym, jak przejrzeć ceny na wylot i jak reagują na końcówkę 99 groszy polscy konsumenci. W audycji wysłuchaliśmy także rozmowy Anny Depczyńskiej z Małgorzatą Cieloch, rzecznikiem Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.
***
Tytuł audycji: Się mówi
Prowadzi: Piotr Firan
Przygotowała: Anna Depczyńska
Data emisji: 21.06.2016
Godzina emisji: 15.00
kd/tj