Burmistrz Londynu zapowiedział, że reklamy, które wpędzają odbiorców w kompleksy, znikną m.in. ze stacji tamtejszego metra. Czy w Polsce wprowadzanie takich zakazów nie mijałoby się z celem? - Wiemy, że reklamy pokazują wyidealizowany świat, pełen piękna. Jeśli zakażemy pokazywania takiego świata, będziemy musieli być konsekwentni i zabronić na przykład pokazywania reklam drogich samochodów, co też może "obniżać samoocenę" odbiorców - przekonywał Sławomir Wojtkowski. Jak zaś twierdził Krzysztof Błażejewski, reklamy prezentujące piękne, roznegliżowane modelki działają "pozytywnie sprzedażowo", bo zwracają uwagę na produkt. Nie sprawiają jednak, że ich odbiorcy zaczną dążyć do ideału i diametralnie zmienią swoje życie.
Goscie Czwórki dyskutowali o tym, jak w polskich realiach należałoby walczyć ze zbyt nachalną formą reklamy i czy w ogóle jest to możliwe, mówili także jak na przestrzeni lat zmieniały się reklamy i jak rozwinie się ta forma przekazu w najbliższej przyszłości. W audycji wysłuchaliśmy także materiału reporterskiego, z którego dowiedzieliśmy się m.in., co w reklamach najbardziej drażni słuchaczy Czwórki.
***
Tytuł audycji: Się mówi
Prowadzi: Piotr Firan
Przygotowała: Justyna Tylczyńska
Goście: Sławomir Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy), Krzysztof Błażejewski (psycholog biznesu)
Data emisji: 21.06.2016
Godzina emisji: 14.00
kd/mg