Zawstydzające reklamy - warto z nimi walczyć?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2016 18:30
Przerywają oglądanie filmów, "atakują", gdy spacerujemy ulicami miast, a na dodatek… wpędzają nas w kompleksy? Reklamy - czy można i warto z nimi walczyć?
Audio
  • Czy niektóre reklamy rzeczywiście ranią uczucia odbiorców i są w stanie realnie wpłynąć na ich stan emocjonalny? Dyskutują Sławomir Wojtkowski i Krzysztof Błażejewski (Się mówi/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay.com/Public Domain

Burmistrz Londynu zapowiedział, że reklamy, które wpędzają odbiorców w kompleksy, znikną m.in. ze stacji tamtejszego metra. Czy w Polsce wprowadzanie takich zakazów nie mijałoby się z celem? - Wiemy, że reklamy pokazują wyidealizowany świat, pełen piękna. Jeśli zakażemy pokazywania takiego świata, będziemy musieli być konsekwentni i zabronić na przykład pokazywania reklam drogich samochodów, co też może "obniżać samoocenę" odbiorców - przekonywał Sławomir Wojtkowski. Jak zaś twierdził Krzysztof Błażejewski, reklamy prezentujące piękne, roznegliżowane modelki działają "pozytywnie sprzedażowo", bo zwracają uwagę na produkt. Nie sprawiają jednak, że ich odbiorcy zaczną dążyć do ideału i diametralnie zmienią swoje życie.

Goscie Czwórki dyskutowali o tym, jak w polskich realiach należałoby walczyć ze zbyt nachalną formą reklamy i czy w ogóle jest to możliwe, mówili także jak na przestrzeni lat zmieniały się reklamy i jak rozwinie się ta forma przekazu w najbliższej przyszłości. W audycji wysłuchaliśmy także materiału reporterskiego, z którego dowiedzieliśmy się m.in., co w reklamach najbardziej drażni słuchaczy Czwórki.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Przygotowała: Justyna Tylczyńska

Goście: Sławomir Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy), Krzysztof Błażejewski (psycholog biznesu)

Data emisji: 21.06.2016

Godzina emisji: 14.00

kd/mg

Czytaj także

Kobiece ciało w reklamie - wszystko na sprzedaż?

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 14:50
Teledyski, reklamy telewizyjne, billboardy - roznegliżowane kobiece ciało ma przekonać konsumenta do określonego produktu. Czy to przejaw dyskryminacji?
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Feed Them Up". Nie marnuj jedzenia - oddaj je innym

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2016 17:56
- Z naszych doświadczeń wynika, że w stołecznych restauracjach marnuje się sporo jedzenia. Dlatego przekonujemy, że warto przekazywać posiłki organizacjom pożytku publicznego - mówiły Maria Bagińska i Marta Krzesiak z "Feed Them Up".
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Ciasne, ale własne" - jak mieszkają młodzi Polacy?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2016 16:40
Jak wynika z raportów, tylko kilka proc. Polaków mieszka w wynajętych lokalach. Pozostali zadłużają się na lata, byle tylko mieć swoje "M".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Brak prądu. Czy grozi nam black out?

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2016 17:51
- W polskich warunkach black out, czyli okresowe wyłączenie prądu, jest nieunikniony - ostrzegał w Czwórce Sławek Brzózek z Fundacji Nasza Ziemia.
rozwiń zwiń