Artysta musi dbać o samopoczucie fanów

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2015 15:20
W ostatnich latach znacznie zmniejszył się dystans między artystą i odbiorcą. Fani coraz częściej mają realny wpływ na twórczość swoich idoli.
Audio
  • Artysta nie może już wynosić się ponad swoich fanów, lecz żyć z nimi w symbiozie (Czwórka/Tędy po trendy)
Muzycy Radiohead album Rainbows z 2007 roku oddali w ręce fanów za co łaska
Muzycy Radiohead album "Rainbows" z 2007 roku oddali w ręce fanów za "co łaska"Foto: mat. promocyjne

Pierwszy raz z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w 1997 roku. - Wtedy fani grupy Marillion zebrali się w internecie i zainicjowali akcję zebrania 60 tysięcy dolarów na powrotną trasę koncertową zespołu, który o tym... nie wiedział. Udało się, formacja zagrała i potem sytuacja się odwróciła. Marillion poprosili fanów, których mieli w swojej bazie kontaktów o pomoc w nagraniu nowego krążka - przybliżył historię współpracy na linii fani - twórcy Hubert Augustyniak, dziennikarz muzyczny Czwórki.
W ostatnich latach głośno było też o grupie Radiohead, której album słuchacze mogli kupić w internecie za dowolną cenę. - Teraz jednak to już jest za... mało. Bo tę płytę może mieć każdy. Odbiorcy chcą od artystów czegoś, co będzie przeznaczone dla wąskiego grona. Unikalnego - przekonywał Augustyniak.

Dziennikarz przekonywał, że w tych czasach artysta musi zabiegać o fana, dbać o jego samopoczucie. Konkurencja na rynku muzycznym jest tak duża, że stanowi to wręcz konieczny warunek do tego, by utrzymywać swoją pozycję.

***

Tytuł audycji: Tędy po trendy

Prowadzą: Aleksandra Jasińska, Kamil Jasieński

Gość: Hubert Augustyniak, dziennikarz muzyczny

Data emisji: 25.01.2015

Godzina emisji: 11.00

ac, ag

Czytaj także

Sofar - nowy wymiar koncertów

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2014 12:20
Sound from a Room to organizacja, która zrzesza miłośników kameralnych koncertów, które odbywają się w prywatnych mieszkaniach.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Koniec kultury winylowej? "Ta epoka nie wróci"

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2014 12:00
Wielu melomanów wciąż wybiera utwory "przesiąknięte" szumem winyla, zamiast muzyki w cyfrowej jakości. Czas triumfu czarnych płyt minął jednak bezpowrotnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Trendy 2015: bez selfie, ale ciągle w sieci

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2015 15:20
Facebook jako narzędzie do rozwijania kariery zawodowej, Instagram platformą dla prawdziwych artystów, koniec mody na selfie - tak zdaniem Konrada Jerina będą wyglądać portale społecznościowe w 2015 roku.
rozwiń zwiń