Do tego już w czwartek będą zachęcać organizatorzy IV edycji konferencji "Biznes dla Humanisty", która odbędzie się na Uniwersytecie SWPS.
Przewaga humanistów
Humaniści mają wiele przewag na rynku, uważa Katarzyna Janicka z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.
- Współczesny rynek nie jest zbyt łaskawy dla osób, które skończyły kierunki humanistyczne. Natomiast absolwenci takich kierunków są elastyczni i próbują sił w biznesie, w zawodach, które nie są związane formalnie z ich wykształceniem – zaznacza gość Polskiego Radia 24. – Dużo istotniejsze od pytania, co tak naprawdę robimy i w jaki sposób, jest dla kogo to robimy. Humaniści mają wiedzę odnośnie człowieka, dlatego też mają przewagę zarówno w biznesie, jak i na rynku pracy - dodaje.
Bariery i ograniczenia
Są jednak i bariery. Dotyczy to nie tylko humanistów, ale wszystkich młodych ludzi, chcących założyć własny biznes.
- Najpowszechniejszą bolączką młodych przedsiębiorców jest kwestia finansowania. Ale również barierą są te pierwsze formalności związane z wejściem w świat biznesu – podkreśla Katarzyna Janicka.
Dlatego właśnie Inkubatory Przedsiębiorczości, jak mówi ekspertka, pomagają młodym biznesmenom w tym, żeby ten pierwszy proces rozpoczęcia własnej działalności przebiegał płynnie i bezpiecznie.
Dzięki sieci 50 Inkubatorów Przedsiębiorczości w całym kraju, od 2004 roku pomoc w rozwinięciu działalności otrzymało ponad 10 000 początkującym przedsiębiorców. Obecnie pod skrzydłami AIP znajduje się 2112 start-upów.
Błażej Prośniewski, awi