Facebook, Instagram, Twitter sprawią, że będziesz... samotny?
Każdy konsument na własną rękę może zweryfikować, czy sklep, w którym chce dokonać zakupów, jest wiarygodny. - Jeśli dany sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą, są w sieci jawne rejestry, w których można go wyszukać. Jeśli jednak kupujemy towar od osoby fizycznej, zdani jesteśmy na opinie na forach, czy systemy oceniania w serwisach zakupowych - mówił Albert Pielak z Uniwersytetu Warszawskiego.
Jak podkreślał gość Czwórki - prawo stoi jednak po stronie konsumentów. A gdy dostaniemy towar, który nam nie odpowiada, mamy m.in. prawo natychmiast odstąpić od umowy. - To jedna z dróg. Musimy to zrobić w terminie 14 dni, wysyłając na przykład maila bądź list do sprzedawcy. Decyzji tej nie trzeba uzasadniać - mówił ekspert.
W jakich jeszcze przypadkach możemy zwracać towary do sklepów internetowych? Czy istnieją dane osobowe, których nie mamy obowiązku podawać, ponieważ system prawny chroni je w sposób szczególny? Co zrobić, gdy zniszczymy opakowanie towaru, który chcemy zwrócić? I kto - sprzedający, czy kupujący - pokrywa koszty zwrotu? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki.
***
Tytuł audycji: Dajesz radę
Prowadzi: Justyna Majchrzak
Materiał przygotował: Konrad Siwik
Gość: Albert Pielak (Akademicka Poradnia Prawna Uniwersytetu Warszawskiego)
Data emisji: 4.07.2017
Godzina emisji: 14.10
kd/jsz