Ciekawa idea, relacje na blogu, lokowanie produktu - to mogą być sposoby na to, by choć w części uzyskać finansowanie na realizację swojego marzenia.
Metody te wykorzystały Agnieszka Żywczyńska i Ewelina Klasura, autorki projektu podróżniczo-fotograficznego "Żywe Historie", które wkrótce wyruszą w wielomiesięczną podróż po świecie.
Zaczną od Wietnamu, później udadzą się do Kambodży, Tajlandii i Malezji, skąd polecą do Australii. Podczas tej podróży planują robić zdjęcia kobiet i opisywać ich historie.
Przyznały, że spełnienie tego marzenia to koszt rzędu 15-20 tys. zł na osobę. Część tych pieniędzy udało im się w ostatnich latach zaoszczędzić. Biorą też pod uwagę pracę w miejscach, do których będą podróżować.
Jak wyjaśnia Klaudia Fotyniuk, specjalistka ds. PR, im bardziej nietypowa idea, tym łatwiej uzyskać dla niej finansowanie z zewnątrz. W jej ocenie, wyprawa podróżnicza to dobra okazja do znalezienia chętnych na kupno zdjęć, ale też szansa na współpracę barterową.
Agnieszka Żywczyńska i Ewelina Klasura wykorzystały tę ostatnią możliwość i znalazły producentów, którzy w zamian za prezentację produktów na nagraniach i zdjęciach z wyprawy, udostępnili dziewczynom sprzęt. Autorki projektu będą np. pokazywać śpiwory, które przetestują przy okazji w różnych warunkach atmosferycznych.
Jakie są inne metody, by zdobyć fundusze na wyjazd? Co trzeba zrobić, by przekonać do swojego pomysłu potencjalnych sponsorów? Zapraszamy do wysłuchania audycji.
***
Tytuł audycji: "Dajesz radę"
Prowadzi: Aleksandra Jasińska
Gość: Agnieszka Żywczyńska i Ewelina Klasura (autorki projektu podróżniczo-fotograficznego Żywe Historie), Klaudia Fotyniuk (specjalista ds. PR w Okaeri Consulting)
Data emisji: 22.08.2016
Godzina emisji: 14.08
bk/pj