Marketing - klucz do sprzedaży smartfonów

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2014 08:10
Korzystając z abonamentu telefonicznego, w różnych sieciach komórkowych, co dwa lata jesteśmy przekonywani, że potrzebujemy nowego telefonu. Jednak czy nowy smartfon jest rzeczywiście o niebo lepszy od naszego starszego modelu?
Audio
  • Czy po dwóch latach użytkowania warto wymieniać smartfona? - materiał przygotował Mateusz Kulik (Czwórka/Czwarty Wymiar)
Marketing - klucz do sprzedaży smartfonów
Foto: glow images/East News

Mateusz Kulik, Czwórkowy reporter zauważa, że co jakiś czas w naszych smartfonach pojawia się opcja aktualizacji oprogramowania, którą dostarcza jego producent. Jeśli więc korzystamy z tej funkcji nasz telefon, nawet po dwóch latach użytkowania, powinien działać niemal jak nowy.
Trzeba pamiętać, że zwykle to nie my chcemy wymienić nasz telefon, tylko jego producent. - Z każdym rokiem, z każdą premierą kolejnej generacji smartfonów, okazuje się, że zmian w telefonach jest coraz mniej. Są to pewne kroki do przodu, ale nie są to duże skoki - mówi Adam Bialic z magazynu "Ekspert Play". - Potrzebny jest dobry marketing żeby taki smartfon sprzedać, przekonać klienta, że musi to mieć.
Dziś technologia nie zmienia się już tak szybko, jak byśmy tego chcieli. Możemy dostrzec nowe opakowanie smartfona, kilka drobnych detali. - Nowa generacja telefonów nie oznacza, że w środku jest o generację nowszy hardware - mówi Jan Blinstrup z portalu komórkomania.pl. - Dziś też kupujemy urządzenia dokładnie takie jak dwa lata temu, tylko dziś należą one do średniej, a nie najwyższej półki.

Gadżeciarze na pewno będą dążyli by mieć ładniejsze i szybsze smartfony. Jednak trzeba pamiętać, że nie warto się zadłużać, by kupić wymarzone urządzenie. Rzetelne oszacowanie zakupów powinno być naszym pierwszym krokiem przed ewentualną wymianą telefonu.

Czytaj także: Jeden smartfon na całe życie - czy to możliwe?
A czy warto kupić nowy smartfon u operatora i spłacać go w abonamencie, czy lepiej wybrać wolny rynek i nie martwić się comiesięcznymi rachunkami - dowiesz się tego słuchając załączonego materiału z "Czwartego wymiaru".

(pj,tj)

Czytaj także

Jeden smartfon na całe życie - czy to możliwe?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 10:35
Z badań wynika, że świadomość, że nie mamy ze sobą smartfona jest dla nas równie stresująca jak... przygotowania do ślubu. Dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że nie przeżyłoby jednego dnia bez ulubionego gadżetu. To nie przeszkadza nam jednak wymieniać modele na coraz to nowsze. Tylko czy to ma sens?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Aplikacje, bez których nie możemy żyć

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2014 12:00
- Dziś aplikacje wyszły już poza obszar smartfonów czy tabletów. Wkrótce może się okazać, że nie będzie już urządzeń, które funkcjonują bez nich. Dotyczy to też sprzętów domowego użytku, jak pralki, czy… odkurzacze - mówi w Czwórce Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu T3.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Przejęcia firm - tak działa rynek nowych technologii

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2014 18:45
"Zasada kuli śniegowej" to nowy trend na technologicznym rynku. - Jeszcze rok temu na topie było kupowanie patentów i wykorzystywanie ich przeciwko innym firmom - mówi Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu "T3".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gadżety na wakacje. Co zabrać? [wideo]

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2014 19:40
- Laptop, tablet, kamera, aparat, mnóstwo kabli, konsola - te wszystkie rzeczy miałem ze sobą na poprzednich wakacjach - przyznał Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu "T3".
rozwiń zwiń